معاون فرهنگی ارشاد در اختتامیه جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی:

ترویج کتاب، ترویج حیات و دانایی است

جوادی گفت: کار ترویج کتاب، یک نوع بخشندگی جان و ترویج حیات است.

ترویج کتاب، ترویج حیات و دانایی استبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه چهارمین جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور محسن حاجی زین العابدینی دبیر جشنواره، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجید غلامی جلیسه دبیر جایزه کتاب سال برگزار شد.

در این مراسم، محسن حاجی زین العابدینی دبیر جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی، در خصوص این رویداد فرهنگی گفت: مروجان کتابخوانی به مناطق زلزله زده کمک خواهند کرد و قرار است، فعالیتی در این مناطق داشته باشند. همه ما وظیفه داریم در این زمینه اقدام کنیم. شبکه مروجان کتاب پیشگام خواهند بود. امسال 792 اثر به جشنواره مروجان کتابخوانی ارسال شد. در زمینه ترویج کتابخوانی وضعیت خوب است و از نظر کیفی باید بیشتر شود تا اثر ترویج کتابخوانی را در جامعه ببینیم. تمرکزمان در جشنواره روی مروجان کتاب بود.

وی افزود: همه آثار رسیده به جشنواره مروجان کتابخوانی، روی وب سایت جشنواره قرار دارد. تعداد آثار رسیده در زمینه ترویج کتابخوانی نوجوانان زیاد بود. بانوان در این جشنواره حضور فعالی داشتند.

سپس، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کار ترویج کتاب، یک نوع بخشندگی جان و ترویج حیات است. ترویج کتاب فراتر از کارهای خیرانه دیگر است. فعالیت های خیریه ارزشمند است و ترویج کتاب به یک معنا ترویج دانایی است.

وی افزود: ترویج کتاب، ترویج احساس و عشق است. وقتی دانایی در یک جامعه رواج پیدا می‌کند، خیلی کارها، مسیر درستی را پیدا می‌کند. ترویج کتاب به یک معنا رواج دادن دینداری درست است. بنابراین ترویج کتابخوانی کار بسیار ارزشمندی است. فلسفه وجودی تشکل‌های ترویج کتاب این است که اگر هر بخشندگی روی ملاحظه عقلانی شکل بگیرد و روی ضابطه باشد، خیلی ارزشمند است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: انسان در جمع می‌تواند درک بهتری از مسئله بخشندگی داشته باشد. چنین تشکل‌هایی که بیشتر براساس جمعی فعال شکل می‌گیرد، می‌تواند مسیر فعالیت را منطقی کند. کار خیر هم بالاخره فکر و گفتگو می‌خواهد. چنین جمع‌هایی می‌تواند مسیر ترویج کتاب را عقلانی و با نیازهای ما مرتبط کند.

جوادی ادامه داد: فردی کتابخانه‌ای را تاسیس کرده است؛ اما مخاطب از آن کتاب استفاده نمی‌کند. باید در زمینه ترویج کتاب فکر اساسی شود و مسیر ترویج کتاب، مسیر بهینه ای شود. کتاب نیاز همه است؛ جوان و پیر نمی‌شناسد. امروز به دلیل آنکه جوان‌ها بیشتر درگیر فضای مجازی هستند، بهتر است کتاب دیجیتال و کتاب تصویری را بیشتر ترویج کنیم.

گفتنی است؛ در این مراسم علاوه بر معرفی برگزیدگان، از سروش صحت مجری برنامه «کتاب باز» و داریوش مهرجویی تقدیر شد.

 

انتهای پیام/

 

اختتامیه جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی برگزار شد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار