ترامپ: متحد کردن جهان علیه تهدید هسته‌ای کره شمالی یکی از اهداف سفرم به خاورمیانه بود

رییس جمهور آمریکا پس از اتمام سفر 12 روزه خود به آسیا، درباره اهداف این سفر با خبرنگاران گفتگو کرد.

ترامپ: متحد کردن جهان علیه تهدید هسته‌ای کره شمالی یکی از اهداف سفرم به خاورمیانه بودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، دونالد ترامپ -- رئیس جمهوری آمریکا -- از دستاوردهای خود در سفر اخیر به آسیا و سیاست های اتخاذ شده اش در ده ماه گذشته دفاع کرد.

بر این اساس، رئیس جمهور آمریکا هدف های خود از سفر به آسیا را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: متحد کردن جهان علیه تهدید هسته ای کره شمالی، ایجاد و ترویج منطقه ای آزاد و باز در اقیانوس آرام و هند، پیشرفت در راستای روابط اقتصادی منصفانه و متقابل با شرکای تجاری مان اهداف من در این سفر بود.

وی مدعی شد از عرب ها خواستم از افراطی ها و تروریست ها فاصله بگیرند و آنها را از کشور خود بیرون برانند. بعد از این اتفاق ما شاهد تضعیف داعش بودیم.

ترامپ در ارتباط با سفر اخیرش به آسیا نیز گفت: پیام ما در آسیا مشخص بود: آمریکا آمده تا رقابت کند.

ترامپ ادعا کرداعتماد جهان به آمریکا احیاء شده است.در کره جنوبی من حقایق در ارتباط با کره شمالی و جنایت های آن را اعلام کردم.

وی گفت من به تلاشم ادامه خواهم داد تا به همراهی چین و روسیه و ژاپن بتوانیم کره شمالی را وادار به خلع سلاح هسته ای کنیم. برنامه بالستیکی کره شمالی برای آمریکا به هیچ وجه پذیرفته نیست.

ترامپ افزود در سفرم به چین، رئیس جمهور این کشور به من قول داد به کره شمالی فشار بیاورد تا به خلع سلاح هسته ای برسیم. چین قول داد تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی را به طور کامل اجرا کند. وی گفت کره شمالی هسته ای تهدید بسیار خطرناک برای چین است.

ترامپ، اعلام کرد: من و نخست وزیر ژاپن بر خلع سلاح هسته ای کره شمالی متعهد هستیم.

انتهای پیام/

کنفرانس خبری ترامپ پس از پایان سفر آسیایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لاله
۰۸:۰۹ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
خاورمیانه؟
آخرین اخبار