نیوزلند با شکست مقابل پرو به جمع قهرمانان قاره‌ای پیوست که به جام جهانی روسیه نرسیدند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان رقابت های انتخابی جام جهان 2018 روسیه شاهد اتفاقات عجیب و غریب زیادی بود. که از جمله آن می توان به صعود نکردن تیم هایی چون ایتالیا ، هلند و شیلی به جام جهانی فوتبال و راه یابی تیم هایی چون پاناما و ایسلند اشاره کرد. با این حال نکته دیگری هم در این میان وجود دارد که قابل توجه است و آن هم راه نیافتن تیم های است که در مسابقات قاره ایی خود به عنوان قهرمانی رسیده بودند.

شیلی

تیم ملی فوتبال شیلی از سال 2014 سال متفاوتی را تجربه کرد آن ها در جام جهانی برزیل توانستند به مرحله یک چهارم نهایی برسند اما در مقابل میزبان با نتیجه ای نزدیک شکست خوردند تانتوانند در این رقابت ها شگفتی سازی داشته باشند. با این حال شیلیایی ها تسلیم نشدند و در ادامه و در سال 2015 و جام ملت های آمریکای جنوبی توانستد شگفتی سازی کنند و با ستارگان خود چون کلودیو ناواس (دروازه بان تیم فوتبال بارسلونا ) ، آرتورو ویدال ( بازیکن تیم بایرن مونیخ ) و الکس سانچس ( بازیکن تیم فوتبال آرسنال ) به عنوان قهرمانی این رقابت ها دست یابند البته این پایان کار ان ها نبود.

شیلیایی ها در ادامه و در سال 2016 بار دیگر توانستند این عنوان را تکرار کنند. ان ها در جام ملت هایی که به مناسبت صدمین سال ورود فوتبال به قاره آمریکا برگزار شد خوش درخشیدند و توانستند به عنوان قهرمانی برسند. آن ها پس از ان و در سال 2017 و جام کنفدراسیون ها هم به عنوان نایب قهرمانی رسیدند تا نشان دهند تیم خوبی دارند. با این حال آن ها در رقابت های انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی عملکرد خوبی نداشتند و در هفته پایانی و با شکست مقابل برزیل رویای رسیدن به جام جهانی و درخشش دوباره را از دست دادند.

//ویژه خانم خزاعلی ///قهرمانان قاره هایی که از جام جهانی فوتبال جا ماندند

کامرون

تیم ملی فوتبال کامرون هم عملکرد بسیار بدی در رقابت های انتخابی جام جهانی فوتبال داشت. آن ها با وجود آن که توانستند به قهرمانی قاره سیاه دست یابند بازی های بسیار بدی را در جام کنفدراسیون ها و انتخابی جام جهانی انجام دادند. آن ها در گروه دوم این رقابت ها با نیجریه ، الجزایر و زامبیا هم گروه بودند و در نهایت با 7 امتیاز در جایگاه سوم گروه خود قرار گرفتند و از رسیدن به جام جهانی روسیه بازماندند.

//ویژه خانم خزاعلی ///قهرمانان قاره هایی که از جام جهانی فوتبال جا ماندند

 آمریکا

تیم ملی فوتبال آمریکا هم یکی از تیم هایی است که می توان نامش را در جمع ناکان بزرگ این جام قرار داد. آن ها چند دوره پیاپی است که به این رقابت ها می رسند و در آخرین دوره رقابت های جام ملت های امریکای شمالی هم خوش درخشیدند و به عنوان قهرمانی رسیدند. با این حال آن ها در روز پایانی ناکام بودند و نتوانستند به جام جهانی برسند.

یانکی ها با وجود ان که توانسند پاناما را شکست دهند و تنها برای صعود یا حضور در مرحله پلی آف احتیاج به یک تساوی داشتندنتوانستند از سد ترینیداد توباگو قعر نشین بگذرند تا از رسیدن به جام جهانی فوتبال بازمانند.

//ویژه خانم خزاعلی ///قهرمانان قاره هایی که از جام جهانی فوتبال جا ماندند

نیوزلند

نیوزلندی ها شانس آن را داشتند تا با شکست پرو در مرحله انتخابی جام جهانی روسیه به عنوان تیم سی و دوم راهی روسیه شوند ولی با این حال آن ها در این مرحله مقابل پرو شکست خوردند. آن ها پیش از این توانسته بودند به عنوان قهرمانی اقیانوسیه برسند و به جام کنفدراسیون ها بروند با این حال نتوانستند از نیم سهمیه اقیانوسیه استفاده کنند و به جام جهانی بروند.

بدین ترتیب از جمع 32 تیم حاضر در رقابت های جام جهانی فوتبال تنها پرتغال و استرالیا هستند که علاوه بر قهرمانی در جام ملت های اروپا و آسیا  توانستند به جام جهانی فوتبال برسند.

//ویژه خانم خزاعلی ///قهرمانان قاره هایی که از جام جهانی فوتبال جا ماندند

انتهای پیام /

تیم های بازمانده از جام جهانی فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
گزارش خوبی بوود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
پاناما که ما برنده شدیم آمریکا نتونسته ازش ببره
آخرین اخبار