دومین جشنواره تجسمی قرآن و هنر با عنوان شهود قدسی، در شیراز به پایان رسید.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رستگار رئیس جهاد دانشگاهی فارس اظهار کرد: ۳ هزار و ۸۰۰ اثر در ۴ بخش گرافیک، عکس، خوشنویسی و نقاشی به دبیرخانه دومین جشنواره تجسمی قرآن و هنر ارسال شده بود.

وی تصریح کرد: این آثار از ۴۷ دانشگاه کشور دریافت شده بود که پس از دو مرحله داوری، ۳۰ اثر برگزیده شد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس اضافه کرد: هدف از برگزاری این جشنواره گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است.

رستگار، هنر قرآنی را یکی از راه‌های مهم و تاثیرگذار در قرآنی شدن جامعه و تسهیل معرفی آموزه‌های قرآنی و تعمیق بخشیدن به معارف قرآنی دانست و گفت: با استفاده از هنر می‌توان امیدوار بود که شاهد گسترش معرفت دینی و قرآنی در جامعه به خصوص نزد دانشجویان به‌عنوان یکی از گروه‌های تاثیرگذار باشیم.

 معاون سیاسی اجتماعی استانداری فارس در این مراسم بیان کرد: با استفاده از زیبایی‌های قرآن و بهره بردن از ابزار هنر می‌توان زمینه هدایت انسان‌ها به راه راست را فراهم کرد.

 پژوهش با اشاره به اینکه برخی عملکرد‌ها و رفتارها، زمینه‌ساز قرآن گریزی و دین‌گریزی در جوامع می‌شود، ادامه داد: غربت قرآن را می‌توان با استفاده از ابزار هنر و فعالیت‌های هنری هنرمندان از بین برد.

وی از دانشجویان هنرمند شرکت کننده در جشنواره شهود قدسی درخواست کرد از هنر خود برای آشناسازی جامعه با زیبایی‌های قرآن استفاده کنند، زیرا این بزرگترین قدم برای رفع غربت قرآن است.

انتهای پیام/ن

جشنواره سراسری تجسمی هنر و قرآن در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار