مقام ارشد حماس؛

سازمان جاسوسی موساد مسئول ترور متخصص حماس در تونس بوده است

محمد نزال اعلام کرد جاسوسان رژیم صهیونیستی چندین ماه «محمد الزواری» را در تونس زیر نظر داشته و در پوشش خبرنگار خارجی به وی نزدیک شده‌اند.

سازمان جاسوسی موساد مسئول ترور متخصص حماس در تونس بوده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جنبش مقاومت فلسطین «حماس» روز پنجشنبه جاسوسان رژیم صهیونیستی را به استفاده از گذرنامه های بوسنیایی برای ورود به تونس و ترور محمد الزواری از متخصصان هواپیماهای بدون سرنشین این گروه در دسامبر سال 2016 متهم کرد. الزواری مهندسی تونسی بود که در سال 2016 از سوی عوامل ناشناس هدف قرار گرفت. حماس بی‌درنگ رژیم صهیونیستی را به دست داشتن در ترور این مهندس ارشد متهم کرد.

محمد نزال، از مسئولان ارشد حماس، روز پنجشنبه در یک نشست خبری در بیروت با انتشار بیانیه ای اسرائیل را به ترور الزواری متهم کرد. نزال گفت تحقیقات انجام شده نشان می دهد برخی عوامل سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی «موساد» به مدت چندین ماه در تونس الزواری را زیر نظر داشته و در پوشش خبرنگار خارجی به وی نزدیک شده اند. به گفته نزال، دو عامل اصلی ترور الزواری با استفاده از گذرنامه های بوسنیایی وارد تونس شده بودند.

امانوئل ناشون، سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل، از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرد. این رژیم تاکنون به اتهامات درباره ترور الزواری هیچ واکنشی نشان نداده است. اسرائیل در گذشته به دلیل استفاده جاسوسان این کشور از گذرنامه های انگلیسی، ایرلندی، استرالیایی و دیگر کشورها برای ترور یکی از رهبران حماس در امارات متحده عربی در سال 2010 به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود. درپی این اقدام کشورهای انگلیس، ایرلند و استرالیا برخی دیپلمات های اسرائیلی را اخراج کردند.

الزواری 49 ساله پانزدهم دسامبر سال گذشته، خارج از منزل خود در «صفاقس» دومین شهر بزرگ تونس، بر اثر اصابت گلوله به ناحیه صورت به شهادت رسید. الزواری مهندس و متخصص هواپیماهای بی سرنشین (پهپاد) بود که به مدت یک دهه با جنبش اسلامی حماس همکاری داشت.

 

انتهای پیام/

حماس اعلام کرد عوامل موساد الزواری را به شهادت رسانده‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار