اداره هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرده است که در سال جاری، رویدادهای امنیتی در افغانستان نسبت به 9 سال گذشته 5 برابر افزایش یافته است.

افزایش 5 برابری رویدادهای امنیتی در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اداره هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرده است که در سال جاری، رویدادهای امنیتی در افغانستان نسبت به 9 سال گذشته 5 برابر افزایش یافته است.

اوچا در این گزارش به شدت از افزایش ناامنی‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

در این گزارش آمده که از آغاز ماه جولای تا ماه سپتامبر سال روان میلادی، به گونه متوسط روزانه هشتاد مورد منازعات مسلحانه و جنگ در افغانستان به ثبت رسیده است که در شش سال گذشته بیشترین وقایع منازعه مسلحانه را در افغانستان نشان می‌دهد.

در گزارش اوچا آمده است: ارزیابی استراتژیک سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۷، افغانستان را از میان کشورهایی که از حالت جنگی بیرون آمده خارج کرده و در میان کشورهای که در حال جنگ هستند، شامل نموده است.

بر اساس گزارش دفتر هماهنگی کمک‌های بشر دوستانه ملل متحد، در 9 ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱۲۹۰ واقعه منازعه مسلحانه یا جنگ به ثبت رسیده است که نسبت به سال ۲۰۰۸ میلادی پنج برابر افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.