برگزاری سومین سمپوزیوم بین المللی سرطان نسترن با شعار "من بزرگتر از سرطان" در مشهد

سومین سمپوزیوم بین المللی سرطان نسترن با شعار "من بزرگتر از سرطان" در مشهد آذر ماه در مشهد برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محمد هادی ایازی، رئیس سمپوزیوم بین المللی سرطان نسترن در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در حوزه پیشگیری و فرهنگ سازی بیماری‌های سرطانی مجموعه‌های مختلفی در حال فعالیت هستندکه یکی از آن‌ها مجموعه نسترن است که در آذر ماه سال جاری سومین سمپوزیوم بین المللی این مجموعه برگزار می‌شود.

وی شناسایی و پیدا کردن استراتژی‌های پیشگیرانه با چشم انداز داشتن جامعه‌ای عاری از سرطان را از اهدف اصلی برگزاری این سمپوزیوم اعلام کرد و افزود: محور‌های همایش در خصوص پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان، مدیریت و درمان هدفمند سرطان، تغذیه و مکمل‌های دارویی و نقش آن‌ها در پیشگیری از سرطان و مطالعات پایه و میان رشته‌ای سرطان است.

رئیس سمپوزیوم بین المللی سرطان نسترن از نشست‌های جانبی در قالب کارگاه‌های آموزشی خبر داد و گفت: موضوعات این کارگاه‌ها شامل نشست بانوان (یوگا، تغذیه، روابط عاطفی، آموزش خود آزمایی پستان)، کارگاه میکروبیوتای روده انسان و نقش آن در پیشگیری از سرطان، تغذیه و پیشگیری از سرطان، روانشناسی سرطان می‌شود.

مدیر انجمن پیشگیری از سرطان هم در ادامه این نشست  گفت: سه هدف اصلی این طرح، پیشگیری در قالب طرح مدرسه سلامت و پوشش ۱۰۰ دبیرستان دخترانه برای آموزش زندگی سالم، تشخیص زود هنگام (شناسایی سلول‌های سرطانی در خون) و درمان هدفمند است.

میر احمدی افزود: پیشگیری مقوله‌ای است که توجهی به آن نشده و این در حالی است که پیشگیری بهترین درمان است.

وی از سرطان از تفاهم نامه‌ای مشترک با مرکز پزشکی فیفا در خصوص بیماری‌های سرطانی خبر داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه این نشست خبری با آرزوی رسیدن سمپوزیوم بین المللی نسترن به اهداف انسان دوستانه خود گفت: تلقین بیماری و ترس آن بسیار دشوار از خود بیماری سرطان است.

دارابی با توجه به قابل پیشگیری بودن اکثر سرطان‌ها افزود: خیلی از بیماری‌ها به شکل نهفته در انسان وجود دارد مانند سرطان کلیه، پروستات و مثانه که اگر به موقع تشخیص داده شود به طور کامل قابل درمان است.

وی گفت: هیچ خدمتی بهتر از خدمت به مردم در خوزه سلامت و آموزش و پرورش نیست.

سومین سمپوزیوم بین المللی سرطان نسترن از ۸ تا ۱۰ آذر ماه سال جاری در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد (ساختمان برج سپید) با حضور ۱۴۰۰ نفر شرکت کننده برگزار می‌شود.

انتهای پیام//ی. م
 

نشست خبری "سومین سمپوزیوم بین المللی سرطان نسترن" در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار