مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان:

ارسال ۳.۵ میلیارد تومان کمک‌های غیرنقدی لرستان به مناطق زلزله‌زده

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: ۳ و نیم میلیارد تومان کمک‌های غیر نقدی در استان لرستان جمع‌آوری و به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال‌شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا آریایی در جلسه شورای عالی مدیریت بحران استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد گفت: زمین‌لرزه‌ای که ۲۱ آبان ماه در استان کرمانشاه رخ داد دومین زمین‌لرزه بزرگ در زاگرس میانی بوده است.

وی افزود: با وقوع این زمین‌لرزه همه گسل‌های استان کرمانشاه فعال‌شده و استان لرستان را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۹ زمین‌لرزه در استان لرستان رخ‌داده که ۱۰۳ مورد آن مربوط به ۲۱ آبان ماه به بعد بوده که بزرگ‌ترین آن ۴.۳ ریشتر بوده است.

وی بیان کرد: از زمان رخ دادن زمین‌لرزه کرمانشاه تمامی دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران استان پای‌کار آمدند و تاکنون ۱۵۰ کامیون، تریلر و کمپرسی اقلام کمکی را به استان کرمانشاه ارسال کرده‌اند.

آریایی بابیان اینکه سه و نیم میلیارد تومان کمک‌های غیر نقدی در استان لرستان جمع‌آوری و به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال‌شده است گفت: ده‌ها کامیون و وانت‌بار نیز اقلام موردنیاز توسط مردم استان ارسال‌شده است و در پایگاه‌های ثابت استان ۱۴۰ میلیون تومان کمک نقدی جمع‌آوری‌شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بازسازی شهرستان اسلام‌آباد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان واگذارشده نیاز است سایر دستگاه‌ها به بنیاد مسکن استان کمک کنند.

این مسئول گفت: نیاز است از محل اعتبارات تملک مبالغی برای تجهیز دستگاه‌های خدماتی صورت گیرد که اگر این هزینه در اختیار مسئولان قرار بگیرد فرمانداران می‌توانند پاسخگوی بحران‌هایی باشند که در منطقه ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/د

۳.۵ میلیارد تومان کمک‌های غیرنقدی لرستان به مناطق زلزله‌زده ارسال شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.