شهرستان دورود؛

پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن به مناطق روستایی

امام جمعه دورود گفت: مسئولان باید برای مقاوم سازی مناطق روستایی تسهیلاتی پرداخت و برای ایجاد یک مأمن مستحکم نظارت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حجت‌الاسلام و المسلمین رضا حقیان امام جمعه دورود ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر دورود ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در رابطه با زلزله هفته گذشته در استان کرمانشاه به ویژه در شهرستان سر پل ذهاب گفت:ایران ازنظر بلا‌های طبیعی مانند سیل، زلزله، تندباد جز ۱۰ کشور نخست دنیاست.

وی افزود: علاوه بر زلزله، گرمای شدید در جنوب ایران، ریزگرد‌ها و خشک‌سالی در مناطق وسیعی از کشور عواملی که هر از چندگاه حوادث غیرمترقبه‌ای ایجاد می‌کند.

امام جمعه دورود با بیان اینکه گسل دشت سیلاخور در دورود یکی از هزار و ۴۰۰ گسل فعال در ایران است، عنوان کرد: طعم تلخ زلزله درگذشته در شهرستان دورود را درک کرده‌ایم و در بحث مدیریت زلزله در درجه نخست باید برای ساخت‌وساز مقاوم اقدامات خاصی انجام گیرد.

وی بیان کرد: مسئولان باید برای بازسازی و توان سازی مناطق روستایی تسهیلات پرداخت و نظارت در ایجاد یک مأمن مستحکم را داشته باشند.

حقیان بابیان اینکه در ایام انتخابات مختلف در مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری در عرصه انتخابات شعار زیاد داده می‌شود، گفت: پرداخت تسهیلاتی که با کمترین هزینه برای روستاییان سرپناه امنی درست شود متاسفانه فراموش‌شده است.

وی با اشاره به ضعف در حوزه مقابله با حوادث گفت: ورود بیش از حدبه مسائل سیاسی و رقابتی در کشور یکی از عواملی است که توجه مسئولان را از اولویت اساسی کم کرده است.

امام جمعه دورود با اشاره به رخ دادن زلزله اخیر کرمانشاه خاطرنشان کرد: سوله‌ها، بیمارستان‌ها، اغذیه مناسب موردنیاز، چادر، برق اضطراری مسائلی است که برای زلزله زدگان باید موردتوجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/د

تسهیلات مقاوم سازی مسکن به مناطق روستایی پرداخت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.