دانستنی‌های علمی پزشکی؛

زیر کُرسی بنشینید تا سکته نکنید/ عوارض مرگبار مصرف زیاد آنتی بیوتیک/ راهی عجیب برای کاهش کلسترول/ کاری که نباید در خواب انجام دهید

کارشناسان براین باورند که اگر آنتی بیوتیک به درستی مصرف نشود، منجر به رشد دوباره باکتری و بروز عفونت ثانویه می‌شود.

به گزارش  خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

عوارض مرگبار مصرف زیاد آنتی بیوتیک

کارشناسان بر این باورند که اگر آنتی بیوتیک به درستی مصرف نشود، منجر به رشد دوباره باکتری مقاوم و بروز عفونت ثانویه می‌شود.

عوارض مرگبار مصرف زیاد آنتی بیوتیک/کرسی از سکته جلوگیری می کند/اینکار را در خواب نکنید/فراموشی آلزایمر با کتابخوانی

عوارض سردرد را بشناسید

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد برای جلوگیری از بروز سردرد و میگرن احساس های منفی و اتفاق‌های تلخ را از ذهن خود پاک کنند، از استرس و فشارهای عصبی دوری کنند، در زمان سردرد مواد غذایی خنک مانند آب یا بستنی میل کنند. از اقامت در مکان‌هایی که  در معرض تابش نور مستقیم و شدید است یا از لامپ های LED و چشمک زن درآن ها استفاده شده است، خودداری کنند.

با مصرف این میوه‌ها کلسترول خود را کاهش دهید

محققان می گویند سفیدی های چسبیده به پوست پرتقال و نارنگی؛ بهترین ماده برای ایمن شدن در برابر سرطان پوست، دشمن دیابت و التهابند و بهتر از هر دارویی کلسترول خون را پایین می‌آورند.

کرسی از سکته جلوگیری می‌کند

استفاده از کرسی، یکی از دلایل سکته نکردن قدیمی‌ها بشمار می‌رود، به این دلیل که گرم نگهداشتن پاها مانع از لخته شدن خون در پاها می‌شود و از سکته صبحگاهی جلوگیری می‌کند.

عوارض مرگبار مصرف زیاد آنتی بیوتیک/کرسی از سکته جلوگیری می کند/اینکار را در خواب نکنید/فراموشی آلزایمر با کتابخوانی

 با این روش در چربی‌سوزی موفق می‌شوید

چوب میخک در لاغری فوق العاده مؤثراست و به روندچربی سوزی کمک زیادی می کند. برای بهره مندی از خواص آن به آب در حال جوش یک عدد چوب میخک اضافه کنید و بعد از غذا میل نمایید.

کاری که نباید در خواب انجام دهید

طبق یافته جدید محققان پوشاندن سر در موقع خواب سکته مغزی را افزایش می دهد.

فراموشی آلزایمر با کتابخوانی

طبق تحقیقات انجام شده افرادی که وقت خود را به فعالیت های خلاقانه و فکری مانند کتاب خواندن می گذارند، در سنین بالا 32 درصد کمتر به زوال شناختی ( مانند آلزایمر) دچار می‌شوند. در این تحقیقات سالمندانی که پازل و شطرنج بازی می‌کردند 2.5 برابر کمتر از سالمندان دیگر به آلزایمر  دچار شدند.

 چگونه می توان جوش داخل گوش را درمان کرد؟

شما می توانید برای رفع جوش های سطح پوستتان با استفاده از کمپرس گرم، جوش ها را نرم کرده و از روی پوست پاک سازی کنید. گرما چرک زیر جوش را به سطح پوست نزدیک می‌کند و باعث می‌شود تا به تنهایی چرک خشک و تخلیه شود. در صورت تخلیه چرک جوش داخل گوش، سریعا محل مورد نظر را با دقت پاک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار