برگزاری هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب در یاسوج

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کهگیلویه و بویراحمد در نیمه دوم بهمن امسال با حضور بیش از ۳۰۰ ناشر در شهر یاسوج برپا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  رضا دهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: هفدهمین نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد با حضور ناشران برتر و شاخص کشوری در مصلی امام خمینی (ره)یاسوج برپا می‌شود.

دهبانی پور افزود: ۸ ناشر در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۳ یا ۴ ناشر در این نمایشگاه آثار و کتاب‌های خود را در معرض دید عموم قرار می دهند.

وی بیان کرد: برنامه‌های جانبی از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی اهل قلم، نقد کتاب، رونمایی کتاب، انجمن شعر، تجسمی و موسیقی محلی نیز در حاشیه این نمایشگاه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شاخص علمی در این استان، افزود: یکی از مهمترین اولویت‌های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان همواره برگزاری نمایشگاه کتاب در سال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نمایشگاه کتاب رویداد فرهنگی مهمی است که برای برگزاری باشکوه و مطلوب آن نیازمند مشارکت تمام دستگاه‌های فرهنگی و مسئولان ارشد استانی هستیم.

دهبانی پور افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب در چند سال اخیر در یاسوج با استقبال خوبی از سوی ناشران و مردم همراه بوده است.

در پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب کهگیلویه و بویراحمد که ۱۲ تا ۱۸ بهمن سال ۱۳۹۴ در مصلای امام خمینی (ره) یاسوج برپا شد ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بن کتاب به فروش رسید.

۱۲۰ هزار عنوان کتاب در قالب یک میلیون و ۲۰۰ هزار جلد در موضوع‌های مختلف نیز در سال گذشته در شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان عرضه شد.

همچنین نمایشگاه سال گذشته استان دارای ۱۷۰ غرفه بوده و ۳۵۰ ناشر کشوری و ۸ ناشر استانی نیز در آن حضور یافتند.

 

انتهای پیام/ش

هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب در یاسوج برپا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.