مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: این مجموعه تفاهم نامه‌ای برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان امضا کرد.

امضای تفاهم نامه میان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسین مسگرانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این تفاهم نامه در نشست شورای اداری روز گذشته به منظور گسترش، ترویج و اعتلای فعالیت‌های فرهنگی و هنری همچنین با توجه به اشتراکات فرهنگی، هنری و قومی ۲ استان امضا شد.

وی همکاری و مشارکت در برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی هنری، تبادل گروه‌های فرهنگی هنری برای اجرای برنامه‌های مختلف با اولویت شهر‌های ایرانشهر و جیرفت، برگزاری هفته‌های فرهنگی هنری توسط ۲ اداره کل و مشارکت در اجرای همایش خورشید ولایت و سایر برنامه‌های پیرامون ایام تبعید رهبر معظم انقلاب را از جمله مفاد این تفاهم نامه برشمرد.

وی بیان کرد: در این تفاهم نامه طرفین متعهدند که میزبان تمام هنرمندان و افراد تاثیرگذار فرهنگی باشند و برای اسکان و پذیرایی هنرمندان امکانات لازم را فراهم کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور هماهنگی‌های بیشتر برای اجرای برنامه ها، کارگروهی از نمایندگان ۲ اداره کل تشکیل و تقسیم وظایف انجام می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نیز اظهارداشت: با توجه به اینکه ایام پیش رو همزمان با تبعید رهبر معظم انقلاب به جیرفت و ایرانشهر است می‌طلبد مدیران کل این ۲ استان با ایشان دیداری داشته باشند.

حسین اسحاقی به قرابت فرهنگی مردم جیرفت و ایرانشهر اشاره کرد و ادامه داد: آیین ها، آداب و رسوم مشترک میان مردم این مناطق زمینه خوبی برای فعالیت‌های مشترک فرهنگی و هنری بین ۲ اداره کل است.

وی افزود: از جمله آیین‌های مشترک سیستان و بلوچستان با جنوب کرمان جشنواره لیکو بوده که سروده‌هایی با مضمون عاشقانه دارد و از یک بیت موزون و قافیه دار و مصرع‌های ۱۰ هجایی تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

 تفاهم نامه  همکاری میان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار