مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی؛

اختصاص 432 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به آذربایجان شرقی

بیش از432 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی معادل 3.6 درصد اعتبار کشوری به آذربایجان شرقی اختصاص یافته است.

اختصاص 432 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کرمی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی ،در همایش تبیین راهکارهای استفاده بهینه از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی در تبریز افزود : این اعتبار ویژه روستاها و شهرهای با جمعیت زیر 10 هزار نفر است که طرحهای متقاضیان باید در سامانه بازار کار ثبت شود تا تحقق پذیری آنها پردازش و نتیجه اعلام شود.


وی گفت : 45 درصد از منابع به بخش کشاورزی ، صنایع تبدیلی ، منابع طبیعی اختصاص می یابد و 25 درصد نیز سهم معادن کوچک و متوسط با اشتغال کمتر از 50 نفر ، خدمات ارتباطی ، گردشگری ، حمل و نقل ، انرژیهای تجدید پذیر ، بهداشت و درمان است.


وی افزود :صنایع دستی و فرش دستبافت نیز 10 درصد و شرکتهای دانش بنیان 10 درصد سهم دارند و سرمایه در گردش نیز برای واحدهای تولیدی مستقر در نواحی روستایی 10 درصد منابع را به خود اختصاص می دهد.


به گفته کرمی ، بانکهای عامل ملی ، سپه ، رفاه کارگران ، صادرات ، ملت ، تجارت ، توسعه تعاون ، کشاورزی در اعطای تسهیلات طرحهای اشتغالزا معرفی شده اند و به دستور استاندار آذربایجان شرقی منابع را به صورت شهرستانی و توسط کارگروههای اشتغال وسرمایه گذاری توزیع می کنند.


مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به مهلت 2 ساله برای جذب منابع افزود :نرخسود تسهیلات 6 درصد است که دارای دوره تنفس یک ساله با مدت بازپرداخت 6 ساله است و متقاضیان باید حداقل 20 درصد آورده ارائه کنند.


کرمی خاطرنشان کرد : مدت بازپرداخت سرمایه در گردش ، حداکثر 18 ماه است.

انتهای پیام/خ

45 درصد از منابع به بخش کشاورزی ، صنایع تبدیلی ، منابع طبیعی اختصاص می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار