مربی سابق نفت تهران:

آسیا، حق نفت تهران بود/ مالکان قبلی به دنبال تبلیغ برند خود بودند

حسنوی گفت: نفت تهران نسبت به ۳ نماینده دیگر ایران بدهی کمتری دارد و حضور در لیگ قهرمانان آسیا حق این تیم بود.

 آسیا حق نفت تهران بود/ مالکان قبلی دنبال تبلیغ برندشان بودندغلامحسین حسنوی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حذف نفت تهران از لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون نبایست فراموش کند که سه سال پیش درحالیکه 2 نماینده ایران در مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان حذف شدند و پرسپولیس هم نتوانست از مرحله یک هشتم نهایی صعود کند نفت تهران باوجود نخستین حضورش در این رقابت ها توانست تا 8 تیم برتر آسیا هم پیش برود که این‌ منجر به حفظ 4 سهمیه ایران و آبروی فوتبال کشورمان شد.

او ادامه داد: چه اتفاقی رخ داده است؟ با وجود اینکه ۳ تیم دیگر چندین برابر نفت تهران بدهکار هستند اما تنها این تیم قربانی می شود؟ آیا بدون هوادار بودن نفت در این امر بی تاثیر نیست؟ مهدی تاج فراموش نکند این تیم همان نفتی است که بارها در مصاحبه هایش از ریشه، قدمت و بازیکن ساز بودن آن گفته است و اگر حالا به این روز افتاده است فدراسیون فوتبال و وزارت نفت هم مقصر هستند.

حسنوی خاطرنشان کرد: از زنگنه، وزیر نفت بعید بود ناخواسته تحت تاثیر اطلاعات غلط برخی افراد قرار گیرد و اقدامی انجام دهد که به جامعه جوان، ورزش، فرهنگ و آبروی باشگاه نفت و فوتبال ایران ضربه وارد شود. از طرفی فدراسیون فوتبال هم هیچ شاخصه حرفه ای برای خصوصی سازی باشگاه نفت درنظر نگرفت تا افرادی که وارد فوتبال می شوند جایگزین مناسبی برای تیمهای دولتی نباشند. اگرهم شاخصه حرفه ای گری وجود دارد شاید برخی مصلحت اندیشی ها اجازه نمی دهد کار درست انجام شود.

مربی سابق نفت تهران افزود: تاج یادش نرود که علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، امید عالیشاه، وحید امیری، کمال کامیابی نیا، وریا غفوری، محمد دانشگر، رضا علیاری، آرش رضاوند، ارسلان مطهری، میلاد زکی پور، مجتبی حق دوست، علی قربانی در 5 سال گذشته از نفت به تیم ملی و باشگاههای برتر راه پیداکرده اند. به عنوان یک مربی و خادم فوتبال که 36 سال در این رشته حضور دارم و 9 سال از سابقه 20 ساله مربی گری ام را در تیم خوب و باشخصیت نفت سپری کرده ام از مسئولان محترم وزارت ورزش، اداره کل ورزش و جوانان تهران و فدراسیون فوتبال خواهش می کنم اجازه ندهند نفت به همین راحتی از آسیا حذف شود و اگر همچنان راهی برای حضور این تیم در لیگ قهرمانان باقی مانده است تمام تلاششان را به کار گیرند.

حسنوی با اشاره به لزوم واگذاری باشگاه نفت به شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت یا بخش خصوصی حرفه ای اظهار کرد: اگر باشگاه نفت بار دیگر به مالکیت شرکت های وابسته به وزارت نفت درآید، یا مالک خصوصی فوتبالی و حرفه ای که مانند ۲ مالک قبلی تنها دنبال تجارت نباشد امور این تیم را در دست بگیرد، شک نکنید وضعیت بحرانی نفت درست می شود. مالکی باید هدایت باشگاه را برعهده بگیرد که ابتدا بسترسازی کند، بازیکن و مربی بسازد و آن ها را تحویل جامعه فوتبال دهد. در این صورت شک نکنید این مالک به درآمدهای موردنظرش می رسد.

او افزود: همان کاری که سال های پیش در نفت انجام شد و مدیران و مسئولان زیادی زحمت کشیدند تا نفت به اوج و سقف فوتبال ایران رسید و حتی در آسیا هم موفق بود اما درست زمانیکه به سوددهی رسید و هرسال دست کم 5 بازیکن درجه یک به فوتبال ایران و آسیا صادر می کرد و با در آمد ناشی از این انتقال هزینه هایش را تامین می کرد، متاسفانه تصمیم به واگذاری نفت گرفتند!

مربی سابق تیم نفت درباره اقدام های کمیته واگذاری باشگاه نفت گفت: امیدوارم در یکی 2 روز آینده که بسیار حیاتی است سلحشور، عمادحسینی، تاجیک، عباسی بامحوریت شریف حسینی تصمیم قاطع و درستی بگیرند چراکه دین بزرگی گردن آن ها است. باشگاه نفت بیشتر از 15میلیارد بدهی ندارد. افرادی که حکم انظباطی گرفته اند مشخص هستند و فهرست سایر طلبکاران هم معلوم است. 2خریدار قبلی هرهزینه ای کردند، برای تبلیغ برندشان بوده و اگرمی خواستند پول تبلیغ بدهند خیلی بیشتر از هزینه ای که در نفت کردند باید متقبل می شدند. آنها خودشان باید جوابگوی طلب کارانشان باشند چه افرادی که قرارداد دارند و چه هتل ها و آژانس ها.

انتهای پیام/

اظهارات حسنوی درباره حذف نفت تهران از لیگ قهرمانان آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار