هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال؛

پرسپولیس بدون مدیر میزبان، استقلال با شفر میهمان /مشهدی‌ها بعد از خواب پاییزی، رو در روی پایتخت

پرونده بازی‌های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال امروز با برگزاری۶ دیدار بسته می‌شود و سرخابی‌ها به مصاف حریفان مشهدی خود می‌روند.

///به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیدارهای هفته دوازدهم لیگ هفدهم فوتبال امروز با انجام 6 دیدار به پایان می رسد و تیم های استقلال و پرسپولیس برابر حریفان مشهدی خود قرار می گیرند.

استقلال - سیاه جامگان / ورزشگاه ثامن ساعت 14:45

دیدار 2 تیم فوتبال استقلال و سیاه جامگان در حالی هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر امروز هفته جاری برگزار می شود که تیم استقلال روی کاغذ شرایط بهتری از حریف مشهدی خود دارد.

استقلال تهران ؛وینفرد شفر

تیم فوتبال استقلال با سرمربیگری وینفرد شفر سرمربی آلمانی تا هفته یازدهم رقابت های لیگ برتر موفق شده جایگاه دوازدهم جدول را کسب کند.

آبی پوشان پایتخت 3 برد ،3 مساوی ،5 باخت ،6 گل زده و 9 گل خورده را تا به اینجا در کارنامه خود به ثبت رساندند و سرمربی آلمانی استقلالی ها قصد دارد شرایط این تیم را در جدول بهبود بخشد.

بازیکنان تیم فوتبال استقلال پس از برد در هفته یازدهم آن هم مقابل تیم نفت تهران بدون شک به دنبال کسب 3 امتیاز مقابل سیاه جامگان هستند و این در حالی است که شفر سرمربی آلمانی آبی ها نیز با برگزاری اردویی 6 روزه در کیش تمام هدفش بر این بود تا از نظر روحی و روانی بازیکنان به شرایط ایده آل برساند و بتوانند از این پس تعداد بردهای خودرا در جدول افزایش دهند و جایگاه خود را باپیروزی در مشهد ارتقاء دهند .
آبی پوشان در صورت برد مقابل تیم سیاه جامگان می توانند تا چند پله در جدول صعود کنند و به رده های بالای لیگ برسند.

سیاه جامگان ؛مرزبان

تیم فوتبال سیاه جامگان این روز ها با هدایت علیرضا مرزبان توانسته جایگاه شانزدهم رقابت های لیگ برتر یعنی قعر جدول را بدست آورد.

شاگردان مرزبان تا به هفته یازدهم رقابت های لیگ برتر موفق شدند 1 برد ،4 مساوی،6 باخت ،9 گل زده ،16 گل خورده را در کارنامه خود ثبت کنند.

باتوجه به اینکه بازیکنان تیم فوتبال سیاه جامگان در دیدار هفته یازدهم نتیجه بازی را به استقلال خوزستان واگذار کردند، بدون شک با انگیزه بالا مقابل آبی پوشان پایتخت ظاهر می شوند تا بتوانند 3 امتیاز بازی را از آن خود کنند و در همین راستا تغییراتی را در وضعیت تیم ایجاد کنند.

سیاه جامگانی ها اکنون با 7 امتیاز در قعر جدول هستند و این تیم در صورت پیروزی مقابل استقلال تهران هم تغییرات زیادی در جدول رقابت ها نخواهد داشت اما در هر صورت برد می تواند کمی وضعیت مشهدی را تغییر دهد.

محرومان استقلال:میلاد زکی پور ،فرشید باقری و داریوش شجاعیان

سیاه جامگان مشهد: ندارد

بازی های هفته گذشته:

استقلال 2- نفت تهران صفر

سیاه‌جامگان یک- استقلال خوزستان2

جایگاه در جدول:

استقلال تهران: با 12امتیاز رده دوازدهم

سیاه جامگان: با 7 امتیاز رده شانزدهم

پرسپولیس-پدیده مشهد/ ورزشگاه آزادی ساعت 17:30

سرخپوشان پایتخت بعد از گذراندن تعطیلات لیگ برتر فوتبال امروز به مصاف شاگردان مهاجری می روند.

شاگردان برانکو با 23 امتیاز و یک بازی کمتر از پارس جنوبی در جایگاه سوم قرار دارند. آنها قصد دارند با حمایت هواداران پرشور خود از سد حریف مشهدی عبور کنند تا در کورس صدرنشینی با پارس جنوبی باقی بمانند.

اگر سرخپوشان پایتخت بتوانند برابر پدیده مشهد به برتری دست یابند بعد از مدتها به صدر جدول باز می گردند البته این در صورتی است که پارس جنوبی  نتواند از سد فولاد خوزستان عبور کند.

باشگاه پرسپولیس این روزها با بحران مدیریتی مواجه است و علی اکبر طاهری مدیر عامل این تیم قبل از سفر به کربلا استعفاء کرد.

با وجود اینکه وزیر ورزش و جوانان با استعفای طاهری مخالفت کرده است اما همچنان طاهری اصرار به جدایی از پرسپولیس دارد.

البته بازیکنان پرسپولیس بدون توجه به مسائل مدیریتی باشگاه، تمرکزشان روی بازی خود است و قصد دارند با برتری برابر پدیده مشهد روند رو به رشد خود را در لیگ برتر ادامه بدهند.

حسین ماهینی و فرشاد احمدزاده مصدومان پرسپولیس هستند که ماهینی اخیرا با تیم پرسپولیس تمرین کرد و مشکلی برای همراهی تیمش در این بازی ندارد اما احمد زاده هنوز از بند مصدومیت رها نشده است و به بازی با پدیده نمی رسد.

شجاع خلیل زاده مدافع پرسپولیس هم به علت محرومیت قادر به همراهی این تیم برابر پدیده مشهد نیست.

در آن سوی میدان، تیم پدیده مشهد  با تلفیقی از با تجربه ها و جوانان توانسته نتایج خوبی در لیگ برتر فوتبال بگیرد و با 17 امتیاز در جایگاه چهارم قرار بگیرد.

بازیکنان پدیده از جمله محمد حسین مرادمند، بابک حاتمی، فریبرز گرامی، میلاد کمندانی و معین عباسیان به علت مصدومیت  قادر به همراهی تیم خود برابر پرسپولیس نیستند. محمد رضا خانزاده گچ دستش را باز کرده است و حسین مهربان هم با رفع مصدومیتش مشکلی برای بازی برابر پرسپولیس ندارند. 

رضا مهاجری سرمربی پدیده هم در این بازی محروم است و باید از روی سکوها نظاره گر بازی تیمش برابر پرسپولیس باشد.

سید حسن زرگر به همراه کمک هایش بابک داوری، تورج عیوض محمدی و علی صفایی تیم داوری این بازی را تشکیل می دهند و نادر جعفری هم ناظر این بازی است.

 

فولاد مبارکه سپاهان-تراکتورسازی تبریز/ ورزشگاه نقش جهان ساعت 14:45

بازی سپاهان و تراکتورسازی همواره حساس و دیدنی بوده است و این بار هم انتظار می رود هر دو تیم بازی جذابی به نمایش بگذارند.

زردپوشان اصفهانی وضعیت مناسبی در جدول رده بندی ندارند و با 11 امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار دارند. آنها قصد دارند از میزبانی خود نهایت استفاده را کنند و با برد برابر تراکتورسازی از وضعیت بحرانی خارج شوند اما کار سختی برابر تیم جوان تراکتورسازی پیش رو دارند.

مسئولان سپاهان تاکنون از کرانچار حمایت کردند اما معلوم نیست کاسه صبر سپاهانی ها چه زمانی لبریز شود و اولتیماتوم جدی به سرمربی تیم خود بدهند.

در آن سوی میدان، تیم تراکتورسازی با بازیکنان جوان خود توانسته نتایج خوبی در لیگ برتر بگیرد و با 12 امتیاز در رتبه دهم قرار دارد.

در حالی که گل محمدی سرمربی تراکتورسازی اعلام کرده است که محرومیت مهدی کیانی به پایان رسیده است اما این بازیکن در لیست محرومان هفته دوازدهم قرار گرفته و نمی تواند تیمش را برابر سپاهان همراهی کند.

شاهین ثاقبی هم به علت محرومیت نمی تواند تیم سپاهان را در این بازی همراهی کند.

هر دو تیم اعتراضاتی بابت انتخاب اکبریان برای قضاوت این بازی داشتند اما اصفهانیان کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام کرد که این دو تیم حق اعتراض ندارند.

محمد رضا اکبریان به همراه هادی طوسی، علی اکبر نوری و محمد ملکی قضاوت این دیدار را برعهده دارند و محمد علی فروغی هم ناظر این بازی است.

فولاد خوزستان-پارس جنوبی جم/ ورزشگاه غدیراهواز ساعت 16:30

دربی جنوبی ها میان فولاد خوزستان و پارس جنوبی جم امروز برگزار می شود.

شاگردان پورموسوی وضعیت خوبی در جدول رده بندی دارند و با 17 امتیاز در جایگاه پنجم قرار دارند. آنها قصد دارند از میزبانی خود بهره ببرند و با حمایت هواداران خود از سد صدرنشین لیگ برتر عبور کنند اما کار سختی برابر پارس جنوبی پیش رو دارند.

در آن سوی میدان، تیم پارس جنوبی با وجود اینکه امسال به لیگ برتر صعود کرده است اما عملکرد درخشانی در لیگ برتر داشته  و با 25 امتیاز در صدر جدول قرار گرفته است.

شاگردان تارتار رقابت تنگاتنگی با پرسپولیس در صدر جدول دارند و برای اینکه صدرنشینی خود را حفظ کنند باید از سد فولاد خوزستان عبور کنند.

عبدالله ناصری به علت محرومیت قادر به همراهی تیم فولاد خوزستان در این بازی نیست.

حمید حاج ملک، مهدی عالیقدر، علی اکبر عظیم پور و وحید صالحی تیم داوری این بازی هستند و حیدر شکور هم ناظر بازی است.

نفت تهران-سایپا/ ورزشگاه تختی تهران ساعت 15:15

دربی تهران میان نفت و ساپیا امروز در ورزشگاه تختی برگزار می شود. تیم نفت تهران با مشکلات مالکیتی و مالی مواجه است و با 12 امتیاز در جایگاه سیزدهم قرار دارد.

تیم نفت تهران هفته گذشته به علت بدهی سنگین و مشخص نبودن مالکیتش از لیگ قهرمانان آسیا حذف  و تیم ذوب آهن جایگزین این تیم تهرانی  در رقابتهای آسیایی شد.

البته جهانیان مالک باشگاه نفت تهران هنوز امیدوار است تیم نفت جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد.

همچنین در حالی که اداره کل جوانان استان تهران طی نامه ای به باشگاه نفت اعلام کرده است که جهانیان مالک این باشگاه نیست اما جهانیان بیان کرد که از سوی هیئت واگذاری مالک نفت تهران شده است و حاضر به کنارگیری از این تیم نیست.

به هر حال باید دید وضعیت مالکیت باشگاه نفت چه زمانی برطرف می شود.

در آن سوی میدان، نارنجی پوشان سایپا با هدایت علی دایی وضعیت خوبی در جدول رده بندی دارند و با 14 امتیاز در جایگاه هفتم قرار دارند.

علی دایی چند روز پیش برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه راهی این شهر شد تا به طور مستقیم در جریان وضعیت هموطنان خود باشد.

به هر حال جدال درخشان و دایی دو مربی پرسپولیسی در این بازی جذاب و دیدنی است.

اشکان خورشیدی به همراه محمد عطایی، محمد علی پورمتقی و سید علی اصغر مومنی تیم داوری این بازی هستند و محمد رضا فلاح ناظر این بازی است.

سپیدرود رشت-ذوب آهن اصفهان/ورزشگاه سردار جنگل ساعت 14:30

تیم سپیدرود رشت با 12 امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارد. این تیم قصد دارد از میزبانی خود نهایت استفاده را کند و با برتری برابر ذوب آهن جایگاه خود را در جدول رده بندی ارتقا ببخشد.

در آن سوی میدان، تیم ذوب آهن با 13 امتیاز در جایگاه نهم قرار دارد. این تیم هفته گذشته جایگزین تیم نفت در لیگ قهرمانان آسیا شد.

البته سعید آذری مدیرعامل تیم ذوب آهن معتقد است که تاج و ساکت مدیران اصفهانی باعث شدند تا استقلال و پرسپولیس مجوز حرفه ای کسب کنند.

رضا کرمانشاهی به همراه کمک هایش امیررضا آشور ماهانی، محسن سلطانی و کیوان علی محمدی قضاوت این بازی را برعهده دارند. محمد جواد تقی پور هم ناظر این بازی است.

نتایج دو بازی هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال

گسترش فولاد2- 1 استقلال خوزستان

پیکان 1-1 صنعت نفت آبادان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
پرسپولیس عشقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
جونم زندگيم استقلال