۷۳ کتابخانه نهادی و مشارکتی در سیستان و بلوچستان وجود دارد

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: ۷۳ کتابخانه در استان وجود دارد که ۶۰ مورد نهادی و ۱۳ مورد مشارکتی است.

۷۳ کتابخانه نهادی و مشارکتی در سیستان و بلوچستان وجود داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اسفندیار زیدآبادی مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب گفت: برای ایجاد کتابخانه های مشارکتی، سازمان ها، نیرو و تجهیزات و نهاد کتابخانه ها هم منابع آن را تامین می کند که بیشتر کتابخانه های مشارکتی در زندان ها احداث شده است تا زندانی هایی که دسترسی به بیرون ندارند از آن استفاده کنند.


وی با بیان اینکه وضعیت کتابخانه ها به لحاظ زیربنایی راضی کننده نیست، افزود: براساس سند تصویب شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تا سال 1404 باید به ازای هر 100 نفر هشت متر مربع زیربنای کتابخانه باشد که با تخمین جمعیت استان به سه میلیون نفر بر اساس سند چشم انداز، زیربنای کتابخانه ای در استان باید 240 هزار متر مربع باشد.


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با انتقاد از اینکه آمار کتاب های موجود در قفسه های کتابخانه عمومی در استان از سند چشم انداز 1404 فاصله دارد، ادامه داد: 16 هزار مترمربع زیربنای کتابخانه عمومی در استان است که به ازای هر 100 نفر 50 تا 60 سانتی متر را شامل می شود.


زیدآبادی ادامه داد: بر اساس تحقیق انجام شده در سال90 سرانه مطالعه غیر درسی در استان 11 دقیقه و 8 ثانیه بود و در کشور 16 دقیقه است که فاصله با سرانه کشوری را نشان می دهد.

انتهای پیام/گ

کتابخانه نهادی و مشارکتی در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار