اعلام حمایت فرانسه از آلمان در پی شکست آنگلا مرکل در تشکیل دولت ائتلافی

کاخ ریاست جمهوری فرانسه در پی شکست صدراعظم آلمان در تشکیل دولت ائتلافی بیانیه صادر کرد.

بیانیه کاخ ریاست جمهوری فرانسه در پی شکست آنگلا مرکل در تشکیل دولت ائتلافیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،کاخ ریاست جمهوری فرانسه امروز با انتشار بیانیه ای در واکنش به شکست مذاکرات آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در خصوص تشکیل دولت ائتلافی در این کشور اعلام کرد فرانسه امیدوار است آلمان همچنان یک شریک قدرتمند و با ثبات برای اروپا باقی بماند.

در بیانیه کاخ ریاست جمهوری فرانسه که امروز منتشر شد، آمده است پاریس امیدوار است آلمان شریکی قدرتمند و با ثبات باقی بماند تا امکان حرکت دو کشور رو به جلو همچنان مهیا و فراهم باشد.

این بیانیه می افزاید شکست مذاکرات ائتلافی در آلمان تنها پاریس را ملزم می سازد تا ابتکار عمل را به دست بگیرد و در پیشبرد پروژه اروپایی با همکاری شریک آلمانی خود تلاش کند. 

همچنین سخنگوی «ترزا می» نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد گفتگوهای تشکیل دولت ائتلافی در آلمان، مساله ای است که صرفا به سیاستمداران آلمانی مرتبط است.

یک ماه مذاکرات فشرده سیاسی «آنگلا مرکل»، رهبر حزب دموکرات مسیحی، با احزاب سبزها و دموکرات های آزاد برای تشکیل دولت، با شکست مواجه شد. این موضوع تشکیل دولت بعدی مرکل را با تردیدهای جدی مواجه کرده و حتی ممکن است بزرگترین قطب اقتصادی اروپا ناچار به تکرار انتخابات پارلمانی شود.

 

انتهای پیام/

بیانیه کاخ ریاست جمهوری فرانسه در پی شکست آنگلا مرکل در تشکیل دولت ائتلافی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار