حمایت کره جنوبی، ژاپن و استرالیا از قرار گرفتن نام کره شمالی در فهرست کشور‌های حامی تروریسم

مقامات کره جنوبی، ژاپن و استرالیا از اقدام اخیر دونالد ترامپ در قرار دادن کره شمالی در فهرست کشور‌های حامی تروریسم استقبال کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، مقامات کره جنوبی، ژاپن و استرالیا امروز (سه شنبه) از اقدام اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قرار دادن مجدد نام کره شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم حمایت کردند.

«شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن امروز در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: من از اقدام اخیر دونالد ترامپ استقبال می کنم؛ زیرا این کار فشارها بر کره شمالی را تشدید می کند.

وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز در یک پیام اعلام کرد: انتظار می رود قرار دادن کره شمالی در این فهرست بتواند به خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ به صورت صلح آمیز کمک کند و این کشور را به پای میز مذاکره بکشاند.

«مالکوم ترنبول»، نخست وزیر استرالیا هم از این اقدام دونالد ترامپ حمایت کرد و مدعی شد: «کیم جونگ اون از داخل کره شمالی یک عملیات جنایی جهانی را هدایت می کند که با سلاح های هسته ای اش ثبات منطقه را تهدید می کند. بنابراین ما از این تصمیم رئیس جمهور آمریکا استقبال می کنیم.»

دونالد ترامپ روز گذشته کره شمالی را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد و گفت: قرار گرفتن کره شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم موجب وضع تحریم های بیشتر علیه پیونگ یانگ، افراد مرتبط با این کشور و نیز حمایت از تلاش ها برای منزوی کردن کره شمالی خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: کره شمالی علاوه بر تهدید جهان به واسطه بمب های هسته ای، به طور مکرر از تروریسم بین المللی شامل ترور در خاک کشورهای خارجی حمایت کرده است.

دونالد ترامپ این بیانیه را یک هفته پس از بازگشت از سفر 12 روزه آسیایی خود منتشر کرد. محور اصلی سفر ترامپ به کشورهای آسیایی مذاکره درباره برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی بود.

کره شمالی پیش از این هم یک بار در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار گرفته بود؛ اما جرج بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال 2008 این کشور را به دلیل پیشرفت در مذاکرات هسته ای از این فهرست خارج کرد.

تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی به دنبال آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ و اقدامات تحریک آمیز واشنگتن نزدیک شبه جزیره کره در ماه های اخیر تشدید شده است. ترامپ تاکنون بارها کیم جونگ اون را «مرد موشکی» خطاب کرده است. وی حتی پیش از این هم کیم جونگ او را «چاق و کوتوله» خوانده بود. ترامپ پیش از این هم اعلام کرد اگر آمریکا مجبور باشد از خود و متحدانش دفاع کند، چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی نخواهد داشت.


انتهای پیام/

حمایت کره جنوبی، ژاپن و استرالیا از اقدام ترامپ علیه کره شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
ونزویلا هم کشور تروریستی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
واقعا که
آخرین اخبار