ادعای ژنرال ارشد آمریکایی: می‌توانیم ۸۰ درصد خاک افغانستان را در ۲ سال از وجود طالبان پاک کنیم

جان نیکلسون مدعی شد نیرو‌های آمریکایی می‌توانند عناصر گروه تروریستی طالبان را در مدت دو سال، از ۸۰ درصد خاک افغانستان خارج کنند.

ژنرال ارشد آمریکایی: ما می‌توانیم 80 درصد افغانستان را در دو سال از وجود طالبان پاک کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «جان نیکلسون»، ژنرال ارشد آمریکایی در افغانستان، دوشنبه مدعی شد می‌تواند به نیروهای افغان کمک کند تروریست‌های طالبان را در مدت 2 سال از 80 درصد کشور عقب برانند و این منطقه را تحت کنترل بگیرند. نیکلسون گفت تحت تسلط گرفتن 80 درصد از کشور در جنگ 16 ساله آمریکا نقطه‌ اوجی خواهد بود و همه چیز را تغییر خواهد داد.

درگیری‌های افغانستان طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا است.

اظهارات نیکلسون نشان‌دهنده راهبرد آمریکا است که در سال 2009 آغاز شد و به دنبال آن نیروهای آمریکایی در افغانستان به میزان چشمگیری افزایش یافتند و در سال 2011 به بیش از 100 هزار نفر رسیدند.

حضور نظامی آمریکا در افغانستان اکنون به اوج رسیده است. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا 3 هزار نیرو را در هفته‌های اخیر به افغانستان اعزام کرد و تعداد کل نیروها را به 14 هزار نفر افزایش داد.

پنتاگون همچنین پس از شکست گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه امکان ارسال تجهیزات نظامی بیشتری به افغانستان دارد. بر اساس گزارشی که دیدبان دولت آمریکا ماه گذشته منتشر کرد در ماه اوت 13 درصد از 407 ولسوالی (تقسیمات کشوری) افغانستان تحت کنترل طالبان بودند. این میزان در ماه فوریه 11 درصد بود.

برخی از تحلیلگران و مقامات سابق و کنونی آمریکا باور دارند جنگ افغانستان از طریق نظامی حل نمی‌شود.

انتهای پیام/

ادعای فرمانده آمریکایی درباره عقب راندن طالبان از افغانستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
واقعا این کار را می توانید انجام دهید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر ترامپ
Germany
ناشناس
۱۲:۱۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
همه خاک افغانستان برسر آمریکا
آخرین اخبار