وقف 300 میلیون تومانی بانوی گچسارانی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت چشمگیر بانوان در وقف از وقف خانه 300 میلیونی یک بانوی گچسارانی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  حجت‌الاسلام نورالله جنتی‌پور در نشست استانی وقف در حوزه علم و فناوری با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه یک سازمان برنامه محور است، اظهار کرد: این سازمان در سطح کشور، برنامه چشم انداز 6 ساله را تدوین کرده و برای هر استان و شهرستان ابلاغ می‌کند که این برنامه در زمینه‌های مختلف ماموریت‌های اوقاف و امور خیریه بوده، بنابراین همه ارزیابی‌ها به عملکرد این سازمان منتهی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، یکی از اولویت‌های برنامه امسال سازمان اوقاف و امور خیریه را وقف در جهت علم و فناوری دانست و عنوان داشت: این برنامه در جهت تشویق و ترغیب مردم برای این امر اساسی و حیاتی که جامعه امروز نیازمند آن است، ظرفیتی که وقف می‌تواند در حمایت از این برنامه اصلی که اساسی‌ترین مقوله برای توسعه هر کشوری بوده علم و فناوری است.

وی، افزود: هر کشوری برای توسعه نیازمند یک سری زیرساخت‌هاست که اگر آن زیرساخت‌ها را اولویت بندی و بر اساس آن حرکت کند می‌تواند در مسیر توسعه قرار گیرد و اهمیت این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست.

این مسئول، ادامه داد: برخی کشورها که حتی در حال حاضر هیچ منبع صادراتی ندارند با توجه به اینکه روی علم و فناوری خیلی سرمایه‌گذاری کردند، جز صادرکنندگان این فن به دیگر کشورها هستند.

حجت‌الاسلام جنتی‌پور، ابراز کرد: دنیای استکبار در رابطه با صنعت و اختراع موشکی ایران دچار دلهره شده و تمام توان خود را برای جلوگیری از این تکنولوژی گرفته است چرا که می‌داند این تکنولوژی اگر در اختیار اخلاق‌مداران قرار گیرد در جهت دفاع و مبارزه با سلطه‌گری است.

وی، تصریح کرد: آنان روی بحث فناوری هسته‌ای ما تمرکز کرده‌اند، می‌خواهند سرمایه آن در سیطره خودشان باشد و به عنوان یک اهرم فشار همواره مظلومان را تحت فشار قرار دهند، دنیا متوجه هستند که رشد علم و فناوری یک مرجع و مامن و یک پتانسیل بزرگ و قدرتمندی است که در دست هرکسی باشد می‌تواند بسیار آسان بر دیگر جوامع تسلط پیدا کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از وقف مجتمع 100 میلیارد تومانی در استان فارس توسط یک خیر خبر داد و خاطرنشان کرد: وقف در جهت علم و فناوری جایگاه و نقش خوبی را در توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی می‌تواند ایفا کند.

وی، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد هم موقوفاتی بوده و هم عزمی برای احیا آن موقوفات وجود دارد، اگر جامعه ما این آگاهی را پیدا کند که برای رشد و تعالی یک فرزند مخترع نیازمند یک سری حمایت‌ها هستیم قطعا دریغ نخواهند کرد.

جنتی‌پور با ابراز تاسف از اینکه امروزه علیه وقف و اوقاف تبلیغات سو، صورت می‌گیرد، متذکر شد: گاهی دوستان ما در زمین دشمن بازی می‌کنند، وقف در کشور ما فراز و فرودهای بسیاری داشته و بر سر این سنت حسنه نبوی مصیبت‌هایی آمده که اشک انسان جاری می‌شود، برخی فکر می‌کنند اداره اوقاف به فکر مال اندوزی است اما لازم است بدانند اداره اوقاف مالک وقف نیست بلکه متولی وقف است.

وی با مشارکت چشمگیر بانوان در وقف از وقف خانه 300 میلیونی یک بانوی گچسارانی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی خبر داد و گفت: در بحث وقف مشارکتی، مردم می‌توانند به صورت قبیله‌ای، گروهی یا طایفه‌ای وقفی را بر اساس یک نیاز معقول ایجاد کنند و با درآمد آن موقوفه از این نیاز حمایت کنند.

انتهای پیام/غ

اداره اوقاف متولی وقف است نه مالک آن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.