انتقال آمبولانس در حال ماموریت اورژانس 115یاسوج به پارکینگ

ماموران راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در یاسوج یک دستگاه آمبولانس اورژانس 115 را که در حال اعزام برای انتقال مصدومان یک سانحه تصادف در منطقه کوشک بویراحمد به بیمارستان بودند را به پارکینگ هدایت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج رئیس مرکز مدیریت حوادث و فرویت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمدگفت: ماموران راهنمایی و رانندگی خودروی آمبولانس را بدلیل نداشتن پلاک توقیف و به پارکینگ منتقل کردند.
جلال پوران فر افزود: نزدیک به 38 خودروی آمبولانس بدون پلاک در استان در حال کمک رسانی به انتقال مصدومان سوانح جاده ای هستند که مراحل قانونی شماره گذاری آنها در حال انجام است .
وی تاکید کرد: شماره گذاری این آمبولانس ها زمان بر است و در صورت انتقال آنها به پارکینگ ،در انتقال مصدومان سوانح به بیمارستان خلل ایجاد می شود.
پوران فر گفت: بدلیل انتقال آمبولانس به پارکینگ مجبور شدیم برای انتقال یک زن باردار در سانحه تصادف ،بالگرد 115را در هوای نامساعد و بارانی به منطقه محل تصادف اعزام کنیم .
وی تاکید کرد : هم اینک نیروهای اورژانس 115 برای انتقال مصدومان بیش از دو سانحه رانندگی در جاده ارتباطی یاسوج به بابامیدان در مناطق کوشک و دشتروم با کمبود آمبولانس مواجه شده اند.
یک مسئول در مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمدگفت : براساس قانون تردد هرگونه وسیله نقلیه بدون پلاک در جاده های درون شهری و برون شهری ممنوع است و ماموران راهنمایی و رانندگی از تردد آنها جلوگیری می کنند.
وی افزود که فرق نمی کند که خودروی بدون پلاک آمبولانس باشد یا هر خودروی دیگری .
آیین نامه ای وجود دارد که به آیین نامه راهور برای چگونگی تردد خودروهای امدادی در حال ماموریت مشهور است.
بر اساس بند ۱۰۰ ماده یک و مواد ۶۰ و ۱۸۶ آیین نامه پلیس راهنمایی و رانندگی مصوب سال ۸۴ وسایل امدادی در زمان انجام ماموریت از اعمال قانون یک سری تخلفات استثنا هستند.
منظور از وسایل نقلیه امدادی بر اساس قانون وسایل نقلیه ویژه خدمات انتظامی ترافیکی، وسایل نقلیه پزشکی، وسایل نقلیه آتش نشانی و وسایل نقلیه امداد اضطراری، آب، برق و گاز هستند.
خودروهای امدادی تنها در زمان انجام ماموریت مشمول این قانون می‌شوند و طبق قانون این خودروها باید در مرتفع‌ترین نقطه خود که قسمت سقف است چراغ گردان همراه با آژیر را نصب کنند و از نظر پلیس تنها آن دسته از خودروهایی در حال ماموریت هستند که یا چراغ گردان‌شان روشن بوده یا آژیرشان روشن باشد یا هر دو عامل روشن باشد، در غیر اینصورت خودرو در گروه خودروهای عادی ارزیابی شده و مطابق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

 انتهای پیام/غ

توقف خودروی اورژانس  115 در حین ماموریت توسط پلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.