نماینده مردم ساری گفت: بهتر است به جای طرح حذف تعطیلی هشتم ربیع‌الاول طرح ساماندهی تعطیلات کل سال ارائه می‌شد.

بهتر است طرح ساماندهی تعطیلات کل سال ارائه می‌شد/ این شیوه قانون‌نویسی مغایر با قانون استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری در مخالفت با یک‌فوریت طرح حذف تعطیلی روز هشتم ربیع‌الاول از فهرست تعطیلات رسمی کشور در صحن علنی امروز (چهارشنبه 1 آذرماه) گفت: اگر یک فوریت این طرح تصویب شود، باید یکشنبه در کمیسیون بررسی و روز چهارشنبه به صحن بیاید که مطمئنا به تعطیلی امسال نخواهد رسید.

وی ادامه داد: عنوان این طرح ساماندهی تعطیلات است که درست نیست، زیرا تنها برای روز هشتم ربیع‌الاول ذکر شده است.

نماینده مردم ساری اظهار کرد: بهتر است به جای این طرح، یک طرح کلی برای ساماندهی تعطیلات کل سال به مجلس ارائه شود، زیرا حتی روز پنجشنبه هم در برخی استان‌ها تعطیل نیست و یا تعطیلات ما با برخی کشورهای طرف قراردادهای اقتصادی هماهنگ نمی‌باشد.

یوسف‌نژاد تأکید کرد: تعطیلات مناسبتی در ایران مبنای چرخشی دارد، یعنی تقویم ما هجری_شمسی است در حالیکه برخی تعطیلات‌مان براساس هجری قمری  تعیین شده‌اند، لذا این موضوع گاهی مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

نماینده مردم ساری اظهار کرد: لذا این طرح فوریت ندارد و باید به دنبال بررسی و ساماندهی کل تعطیلات در سال باشیم، همچنین این شیوه قانون‌نویسی مغایر با بحث تنقیحی بوده و منجر به انباشت قوانین می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار