نصب 90 هزار مقره جدید روی شبکه برق اهواز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از نصب 90 هزار مقره جدید روی شبکه برق در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن کریمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز بیان کرد: در نظر داریم 90 هزار مقره جدید روی شبکه برق اهواز نصب کنیم که با توجه به تغییر شرایط اقلیمی منطقه تلاش می‌شود با به کارگیری مقره‌های سیلیکونی با فاصله خزش بالا احتمال قطع برق ناشی از اتصال کوتاه در اثر بروز آلاینده‌های جوی و محیطی را به حداقل برسانیم.

وی اذعان داشت: با انجام اقدامات پیشگیرانه، با وجود وزش باد نسبتا شدید همراه با گرد و خاک، در روز گذشته کم ترین میزان قطعی برق روی شبکه برق کلانشهر اهواز را داشتیم.

کریمی تصریح کرد: با توجه به وزش باد نسبتا شدید همراه با گرد و غبار در اهواز، 18 مورد قطعی برق کوتاه مدت و پراکنده در برخی مناطق در اثر برخورد شاخ و برگ درختان داشتیم که بلافاصله گروه‌های عملیاتی با حضور در منطقه وارد عمل شده و با هرس درخت متداخل با شبکه فشار متوسط در این خیابان‌ها شبکه بلافاصله به حالت عادی بازگشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز اظهار داشت: براساس اعلام قبلی از سوی مدیریت بحران تمام گروه‌های عملیاتی این شرکت در حالت آماده باش کامل جهت مقابله با هرگونه اشکال روی شبکه ناشی از بارش نخستین باران پاییزی بوده که به یک باره بعد از ساعت ۱۰ صبح با وزش باد نسبتا شدید همراه با گرد و خاک با غلظت بسیار بالا در کلانشهر اهواز مواجه شدیم.

این مقام مسئول در ادامه افزود: از بعد بحران سال گذشته همه مردم این تصور را داشتند که پدیده گرد و خاک باعث قطعی برق می‌شود در صورتی که ریزگردها به تنهایی عامل اصلی نبوده، بلکه ترکیب این پدیده همراه با بارش خفیف باران و رطوبت روی تجهیزات زمینه اشکال را به وجود خواهد آورد.

حسن کریمی گفت: بحران سال گذشته شبکه برق اهواز به علت ورود ریزگردهایی با غلظت ۹۹۸۵ میکروگرم بر متر مکعب و ترکیب همزمان آن با رطوبت و باران اندک بود که تمام سطح تجهیزات و عایقی شبکه را در برگرفته و با ایجاد اتصال‌های کوتاه فراوان روی شبکه فشار ضعیف، متوسط و فوق توزیع باعث خاموشی گسترده در اهواز شد.

وی اذعان کرد: خوشبختانه روز گذشته با وجود اینکه گرد و خاک 66 برابرحدمجاز و معادل 9991 میکروگرم بر متر مکعب اعلام شد اما به‌ خاطر عدم بارش همزمان شاهد کم ترین میزان خاموشی و حادثه روی شبکه بودیم.

کریمی بیان داشت: در نظر داریم تا 90 هزار مقره جدید روی شبکه برق اهواز نصب کنیم که با توجه به تغییر شرایط اقلیمی منطقه تلاش می‌شود با به کارگیری مقره‌های سیلیکونی با فاصله خزش بالا احتمال قطع برق ناشی از اتصال کوتاه در اثر بروز آلاینده‌های جوی و محیطی را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: با توجه به اینکه پدیده بی‌سابقه سال گذشته باعث شد تا تجهیزات حالت عایقی خود را از دست بدهند، اما با برنامه‌ریزی صورت گرفته به منظور مقابله با چنین حوادثی تجهیزات جدید خریداری و به مرحله عملیاتی رسیده است که از جمله آن می‌توان به نصب 18 هزار کت‌اوت فیوز با فاصله خزشی بالا و متناسب با شرایط اقلیمی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده تهیه و نصب 200 کلید گازی بود که تعداد 165 مورد تاکنون نصب و همچنین 198 ست کلید جداساز و 2250 اسپیسر تاکنون روی شبکه نصب شده است. این کارها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، امکان انتقال بار شبکه و جدا نمودن بخش آسیب‌دیده از بخش بدون مشکل را فراهم می‌کند.

کریمی با اشاره به اینکه تمام اقدامات انجام شده روی شبکه برق به منظور تأمین برق مطمئن و پایدار برای شهروندان است، افزود: تاکنون 483 مورد کابل معیوب و 2 هزار و 858 اتصال سست موجود روی شبکه فشار متوسط توسط ترموویژن شناسایی و همچنین حدود 2 هزار کیلومتر از خطوط فشار متوسط نیز مقره‌شویی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز اذعان داشت: از دیگر اقدامات پیشگیرانه و تأمین برق پایدار برای شهروندان، هرس 29 هزار و 500 درخت متداخل با شبکه است که با همکاری سازمان فضای سبز شهرداری و هماهنگی مدیریت بحران استانداری خوزستان انجام شد.

وی بیان کرد: در نظر داریم 90 هزار مقره جدید روی شبکه برق اهواز نصب کنیم که با توجه به تغییر شرایط اقلیمی منطقه تلاش می‌شود با به کارگیری مقره‌های سیلیکونی با فاصله خزش بالا احتمال قطع برق ناشی از اتصال کوتاه در اثر بروز آلاینده‌های جوی و محیطی را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/گ

90 هزار مقره جدید روی شبکه برق اهواز نصب می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار