برهانی: ترجیح می‌دهم درباره تیم ملی سكوت كنم/ وضعیت لیگ ایران خوب نیست!

بازیكن ملی‌پوش والیبال بانوان ایران گفت: وضعیت لیگ ایران خوب نیست و خیلی از تیم‌ها هنوز مشخص نیست در لیگ حضور دارند یا خیر.

مائده برهانی در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضورش در تركیب تیم مالدیوی و شركت در تورنمنت والیبال این كشور گفت: تورنمنتی كه ما در آن شركت كردیم، یك تورنمنت معتبر و مهم در آن منطقه از مالدیو بود. 6 تیم از مناطق و جزایر مختلف شركت كرده بودند و از آنجایی كه هر جزیره به دنبال كسب بهترین عنوان بود، بازیكنان خارجی را به خدمت گرفته بودند.

وی ادامه داد: به جز تیم ما كه دو بازیكن ایرانی داشت، یكی از تیم‌ها از قزاقستان بازیكن آورده بود و یك تیم نیز بازیكنان هندی را به خدمت گرفته بود. تیمی هم از اروپا و دو كشور رومانی و استونی بازیكن گرفته بود. كه در پایان این مسابقات تیم ما موفق شد عنوان اول و قهرمانی را كسب كند.

برهانی درباره سطح مسابقات گفت: باید به این اشاره كنم كه بیشتر رقابت در این مسابقات، نبرد بین بازیكنان خارجی بود و همه تیم‌هایی كه بازیكن خارجی داشتند، خیلی نزدیك‌ به هم رقابت می‌كردند. به ویژه دو تیمی كه بازیكن قزاقستان و هندی داشتند بسیار قوی بودند. دربازی فینال و نبرد با تیمی كه بازیكنان هندی داشت، خیلی كار سختی داشتیم و با تلاش زیاد توانستیم پیروز شویم.

ترجیج می‌دهم درباره تیم ملی سكوت كنم/ وضعیت لیگ ایران خوب نیست!

بازیكن تیم ملی والیبال بانوان ایران در خصوص تفاوت‌های والیبال ایران و مالدیو اظهار داشت:  من فكر می‌كنم روندی كه مالدیوی‌ها طی می‌كنند ، مسیر درست‌تری نسبت به ایران دارد. در واقع اینكه آن‌ها با برنامه‌ریزی كار می‌كنند یك زنگ خطر برای ایران نیز به شمار می‌رود. این مالدیوی كه در ظاهر قدرتی در والیبال ندارد، در این حد سرمایه‌گذاری می‌كند و به والیبال بانوان‌ در كشورش اهمیت می‌دهد و از بازیكنان خارجی استفاده می‌كنند. بدون شك حضور بازیكنان خارجی در این كشور سطح ملی پوشان مالدیو را افزایش می‌دهد و تاثیر مستقیم روی روند كاری آن‌ها در آینده خواهد داشت. به جرات می‌توان گفت آن‌ها پیشرفت محسوسی داشته‌اند.

وی به وضعیت برخورد مردم مالدیو با حضورش در این كشور گفت: مردم این كشور به شدت میهمان‌نواز و مهربان بودند. مالدیو كشوری مسلمان است و مردم بسیار خوب و دوست‌داشتنی‌ای دارد. ما در مدت برگزاری این تورنمنت در یك جزیره اقامت داشتیم و به مدت چهار روز به یك جزیره دیگر دعوت شدیم.

برهانی در پاسخ به این سوال كه قصد دارند در لیگ مالدیو نیز به میدان بروند یا خیر، گفت: با برخی تیم‌ها مذاكراتی داشتیم و اگر بر سر مسائل مالی به توافق برسیم، بعید نیست كه برای لیگ این كشورها نیز به میدان برویم. مدت زمان برگزاری لیگ والیبال در مالدیو كوتاه است و باید دید به توافق می‌رسیم یا خیر. هنوز تصمیم قطعی نگرفتیم.

پشت‌خط‌زن اصفهانی والیبال زنان ایران درباره این موضوع كه برخورد اهالی والیبال با حضور این بازیكن در كشور مالدیو چگونه بوده است، اظهار داشت: خیلی از دوستان و خبرنگاران در ارتباطاتی كه با ما داشتند، می‌پرسیدند چرا مالدیو را انتخاب كردید؟ اما من بارها عنوان كردم كه مالدیوی‌ها ما را دعوت كردند و ما خودمان پیگیری و رایزنی نكرده بودیم. ما از این تورنمنت مطلع نبودیم، آن‌ها خودشان برای ما و فدراسیون دعوتنامه ارسال كردند. به اعتقاد من موقعیت خوبی بود. ما در ایران نمی‌توانستیم با 6 بازیكن خوب خارجی رو در رو بازی كنیم. در لیگ ایران بازیكن خارجی وجود ندارد و اگر هم بازیكن خارجی باشد، سطح پایینی دارد. از طرفی باید به این اشاره كنم كه در این زمان بیكار بودیم ، نه لیگ برنامه مشخصی داشت و نه اردوی تیم ملی در كار بود. چه پیشنهادی بهتر از اینكه بتوانیم از این فرصت استفاده كنیم.

ترجیج می‌دهم درباره تیم ملی سكوت كنم/ وضعیت لیگ ایران خوب نیست!

برهانی افزود: ما برای رفتن به این تورنمنت خودمان اقدام نكردیم. زمانی كه برای مسابقات قهرمانی انتخابی جهان به مالدیو رفتیم، مربی این تیم مالدیوی ایمیل من و زینب گیوه را گرفت و دعوتنامه برای ما ارسال شد. حضور در این تورنمنت می‌تواند برای هر بازیكنی بسیار مفید باشد و باعث می‌شود از لحاظ فنی رشد كنند. امیدوارم این شرایط برای بازیكنان دیگر ایران نیز فراهم شود.

بازیكن تیم ملی والیبال بانوان، در ادامه در خصوص وضعیت لیگ ایران و پیشنهاداتی كه از سوی این تیم به آن‌ها ارائه شده است، خاطرنشان كرد: متاسفانه خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسید. تیم‌ها وضعیت مالی خوبی ندارند و هنوز معلوم نیست كدام تیم‌ها در لیگ هستند و كدام تیم‌ها نیستند. اوضاع خوبی نیست و انگیزه‌ای در بین بازیكنان وجود ندارد و همه چیز بی‌برنامه است. در واقع به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی‌ها دارد به شكلی پیش می‌رود كه تیم ذوب آهن قهرمان شود! من پیشاپیش قهرمانی این تیم در لیگ ایران را تبریك می‌گویم و امیدوارم نماینده خوبی برای ایران در آسیا باشند.

برهانی اضافه كرد: ما با برخی تیم‌ها مذاكراتی داشتیم. اما هنوز مشخص نیست. اولویت من این است كه در ایران بازی نكنم. اما باید دید شرایط چطور پیش می رود. از آنجایی كه نوع پوشش ما متفاوت است، باید دید تیم‌های دیگر با نوع پوشش ما موافقت می‌كنند یا خیر. البته نیم‌نگاهی نیز به ایران داریم. با یكی دو باشگاه حرف زدیم اما به تصمیم قطعی نرسیدیم.

بازیكن تیم ملی والیبال بانوان، درباره وضعیت تیم ملی و دعوت نشدن‌ش به آخرین اردو به منظور جوان‌گرایی گفت: من ترجیح می‌دهم درباره تیم ملی صحبت نكنم. زیرا تصمیمات و اهدافی كه پشت آن وجود داشت به‌طور كامل واضح و مشخص و یك اقدام از قبل پیش‌بینی شده بود. نتیجه آن نیز همانی شد كه باید می‌شد. در واقع من فكر می‌كنم برای توجیه خودشان خیلی از بازیكنان را دعوت نكردند و ما را از تیم ملی كنار گذاشتند. اظهار نظر دیگری در این باره ندارم.

انتهای پیام/

اظهارات ستاره واليبال بانوان درباره حضورش در مالديو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار