دی میستورا ابراز امیدواری کرد بحران سوریه وارد مرحله راه حل سیاسی شود

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای از دیدار ویکتور شویگو وزیر دفاع این کشور و استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای از دیدار ویکتور شویگو وزیر دفاع این کشور و استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه خبر داد.

دو طرف در این دیدار درباره تحولات سوریه گفتگو کردند.

شویگو گفت: ارتش روسیه در سوریه در جهت پیشبرد اقدامات سازمان ملل در سوریه همکاری می‌کند.

دی میستورا در دیدار با شویگو، وزیر دفاع روسیه پیش از دور جدید گفتگو‌های ژنو ابراز امیدواری کرد صفحات گذشته در بحران سوریه «ورق بخورد».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، دی میستورا در سخنانی که ترجمه روسی آن در بیانیه وزارت دفاع روسیه منتشر شد، اعلام کرد «من امیدوارم که تا پایان سال علائم روشنی به مردم سوریه فرستاده شود و ما صفحه گذشته را ورق بزنیم و همه مشکلات از این به بعد در میدان سیاسی حل و فصل شود».

وزیر دفاع روسیه نیز به نوبه خود «یافتن تدابیر و انگیزه‌های بیشتر برای ادامه تلاش‌ها به منظور برگزاری گفتگو میان معارضان مسلح و مقامات دمشق را برای عبور به مرحله «روند سیاسی» در سوریه خواستار شد.

دیدار دی میستورا از مسکو در حالی صورت می‌گیرد که چهار روز به دور جدید گفتگو‌های ژنو باقیمانده است و این گفتگو‌ها قرار است ۲۸ نوامبر زیر نظر سازمان ملل متحد آغاز شود.

هدف از این گفتگو‌ها یافتن راه حلی سیاسی برای بحران سوریه است که تاکنون بیش از ۳۳۰ هزار نفر در جریان آن در طول شش سال کشته شده اند.

انتهای پیام/

دیدار وزیر دفاع روسیه با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار