رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر:

توسعه علمی کشور نیازمند ثبات و برنامه ریزی بلند مدت است

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: توسعه علمی کشور نیازمند ثبات و آرامش و برنامه ریزی بلندمدت است و اتفاقی که بی ثباتی را در مدیریت علم و فناوری کشور تشدید کند، به ضرر منافع ملی و اهداف چشم انداز بیست ساله و توسعه ملی است.

توسعه علمی کشور نیازمند ثبات و برنامه ریزی بلند مدت استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر عبدالمجید مصلح گفت:نوع رفتارهایی که طی سال های اخیر با وزارت علوم صورت گرفته، شرایطی را ایجاد کرده که بسیاری از نیروهای شایسته، علمی، متعهد و توانمند از پذیرش مسوولیت در وزارت علوم و دانشگاه ها اجتناب می کنند.
وی یادآورشد:جامعه دانشگاهی از وضعیت پیش آمده نگران و ناراضی است و این وضعیت می تواند آسیب جدی به آینده علم و فناوری کشور وارد کند.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهارداشت:باتوجه به راهبردها و برنامه های دولت درحوزه آموزش عالی رئیس جمهوری باید بتواند گزینه مد نظر خود را که افزون بر باور لازم به برنامه های دولت شهامت و توانمندی لازم را برای اجرای برنامه های مربوطه داشته باشد، انتخاب و معرفی کند.
مصلح ادامه داد:سرپرست فعلی وزارت علوم یکی از نیروهای موثر در حوزه آموزش عالی طی چند اخیر بوده و با شهامت، درایت و تدبیر لازم مسایل پیچیده آموزش عالی در حوزه مربوطه را مدیریت کرده و تجارب ارزنده ای کسب کرده اند.
وی با اشاره به اینکه باید قدردان سرپرست فعلی وزارت علوم بود که در این شرایط با مسایلی که طی چند سال گذشته اتفاق افتاده، این مسوولیت را پذیرفته است گفت: جامعه دانشگاهی از انتصاب ایشان از سوی ریاست جمهوری که گویای اعتماد دولت به ایشان است، استقبال کرده و حمایت می کند.
رئیس دانشگاه خلیج فارس افزود: جامعه دانشگاهی، استادان و مدیران حوزه علم و فناوری تاکنون استقبال خوبی از ایشان داشته اند و از تصمیم دولت حمایت کرده اند.
مصلح یادآورشد: بدون تردید در صورت معرفی ایشان به مجلس شورای اسلامی به عنوان گزینه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، جامعه دانشگاهی از این تصمیم حمایت خواهند کرد.
هرچند رئیس جمهوری برای تشکیل کابینه دولت دوازدهم 17 وزیر را به مجلس معرفی کرد اما فردی برای تصدی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی نشد تا این وزارتخانه که تا پایان دولت اول روحانی، محمد فرهادی به عنوان وزیر این وزارتخانه فعالیت می ‌کرد بصورت سرپرست اداره شود.
با حکم رییس‌جمهور، دکتر سید ضیاء هاشمی، عضو هیأت‌علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شد.
در حکم رییس‌جمهور برای انتصاب دکتر سید ضیاء هاشمی آمده است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر سید ضیاء هاشمی
بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جناب‌عالی، به موجب این حکم شما را به سرپرستی «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب می‌نمایم.
امید است با عنایات الهی و همکاری کلیه کارکنان آن وزارت، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/پ

توسعه علمی کشور نیازمند ثبات و برنامه ریزی بلند مدت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.