درباره بیماری آبله مرغان...

ابله مرغان بیماری شایع است که بیشتر کودکان را درگیر می کند.

بیگلری مدیر گروه حوزه سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  گفت: این ویروس بعد از ایجاد آبله مرغان، در همه افراد به صورت نهفته، در مسیر رشته‌های عصبی که از نخاع خارج می‌شوند، جایگزین می‌شود و فعالیت مجدد آن منجر به بیماری زونا می‌گردد.
وی گفت:ابتدا فردی که دچار بیماری آبله مرغان شده است دچار علایم تب، بی‌حالی، بی‌اشتهایی، سردرد و گاه درد خفیف شکمی می‌شود که بعد از ۲- ۱ روز بثورات قرمز رنگ خارش‌دار معمولاً ابتدا در پشت بیمار و به دنبال آن به فاصله چند ساعت روی شکم و قفسه سینه ظاهر می‌شود.
بیگلری علت‌های متفاوتی را برای این بیماری عنوان کرد و افزود: سرایت در اثر تماس مستقیم: بیماری آبله مرغان از شخص بیمار بوسیله تماس مستقیم و یا از طریق ترشحات مجرای تنفسی بیماران صورت می‌گیرد بیماری آبله مرغان می‌تواند از مادر به نوزاد منتقل شود. تماس غیر مستقیم: بوسیله و لوازمی که به تازگی به ترشحات و آبدانه‌های فردی که دچار بیماری آبله مرغان آلوده شده اند.

وی افزود عفونت پوست: شایعترین عارضه عفونی آبله مرغان، اضافه شدن عفونت ثانویه باکتریال بر روی ضایعات پوستی است. علت این عفونت خراشیدگی آن‌ها بدنبال خاراندن می‌باشد. همچنین برخی اوقات جای تاول در صورتی که تاول عفونی شود، باقی می‌ماند.

انتهای پیام/پ

آبله مرغان بیماری شایع در کودکان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار