دبیر کل فدراسیون آسیایی توآی :

رقابت های آسیایی توآی با نگاه ویژه به رزم های ایرانی برگزار می شود

سودی از برگزاری دومین دوره رقابت های آسیایی توآی در مشهد مقدس بانگاه ویژه به رزم های ایرانی خبر داد.

عبدالکریم سودی دبیر کل فدراسیون آسیایی توآی در گفت وگو با خبرنگار کشتی ورزمی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره برگزاری دومین دوره مسابقات آسیایی توآی گفت: دومین دوره رقابت های آسیایی توآی از 15 تا 20 آذر در شهر مشهد برگزار می شود. برگزاری مسابقات آسیایی در شهر مشهد پایتخت فرهنگی اسلام در روز ولادت پیامبر و امام صادق (ع) مطمئنا بر مودت میان کشورهای شرکت کننده تاثیر خواهد گذاشت. از چند نیز شخصیت برای تایید رقابت ها دعوت کرده ایم . حضور چند دبیر کل کمیته ملی المپیک می تواند نقطه تائیدی برای توآی ایران باشد.

سودی ادامه داد: قبل از این رقابت های آسیایی به مدت دو روز کلاس های داوری درجه C آسیا با حضور 7 داور بانوی خارجی و 13 مرد خارجی و 10 ایرانی برگزار می شود. ضمن این که 2 وزن از 7 وزن های مایانا به خارجی ها تعلق داده شده است تا آن ها نیز بتوانند مدال کسب کنند. در این رقابت ها به رزم های ایرانی نیز نگاه ویژه ای شده است ودر بخش های مایانا،گیلما، ممای و آنزان برگزار می شود. بانوان هم با نگاهی بلند و مثبت و با پوشش اسلامی در رقابت های آسیایی حضور خواهد داشت تا به آن چه که لایق آن هستند برسند.

او درباره کشورهای شرکت کننده دررقابت های آسیایی بیان کرد: 32 کشور برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند. حضورچین، مالزی، اندونزی، تایلند، تایوان و فیلیپین که مهد ورزش های رزمی هستند برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. به علاوه آن که کشورهای سنگاپور، هند، بنگلادش، سریلانکا، افغانستان، نپال، عراق، سوریه و لبنان نیز به مشهد می آیند. تمامی پروازهای خارجی به صورت مستقیم به مشهد انجام می شود.

او گفت: معتقدم اگر بتوانیم حتی یک تیم به 19 تیمی که سال گذشته در کرمانشاه حضور داشتند اضافه کنیم، هنر کرده ایم. اما شاهد هستیم امسال 32 تیم برای حضور در رقابت ها اعلام آمادگی کرده اند.

دبیر کل فدراسیون آسیایی توآی ادامه داد: برای اشاعه و معرفی فرهنگ ایران ورزش همانند یک پل است. با ورزش صرف نظر از مذهب، نژاد و سیاست می توان با مردم دنیا صحبت کرد و با آنان دوست شد. " آشنایی با آداب و سنن ملت ها و احترام به قوانین سایر ملل و تقویت دوستی و روابط ورزشی " شعاری است که برای فدراسیون جهانی و قاره ای تو آی انتخاب شده است. ما می توانیم به بهانه ورزش های رزمی ملی، نگاه ایرانی را در مجامع جهانی و قاره ای توسعه دهیم.

سودی افزود: برای پیوستن فدراسیون آسیایی توآی به شورای المپیک آسیا باید هزینه کرد. ضمن آن که لازم است رسانه ها نیز مانند بال های پرتوان فدراسیون را همراهی کنند. در غیر این صورت صدای ما به جایی نخواهد رسید. مطمئنا مشکل هم خواهیم داشت. همت ما، حمایت وزارت ورزش و جوانان و هدایت و همکاری از رسانه ها می تواند ما را به جایگاه اصلی خود برساند.

دبیر کل فدراسیون آسیایی توآی خاطر نشان کرد: درصدد هستیم در مجمع عمومی پیش رو اعضای جدیدی بگیریم. اکنون در قاره آسیا 22 انجمن و فدراسیون توآی داریم. در آفریقا حداقل 6 انجمن و فدراسیون تاسیس شده است. در اروپا 8 کشور و در قاره آمریکا 4 کشور عضو داریم.

انتهای پیام/

اظهارات سودی درباره مسابقات آسیایی توآی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار