ابراز گلایه عضو شورای شهر از بی توجهی مسئولان اجرایی

عضو شورای شهر تهران گفت: تاکنون چند تذکر راجع به ابنیه‌ای که از نظر تاریخی حائز اهمیت هستند، داده ام، اما از طرف مسئولان مربوطه اقدامات لازم انجام نشده است.

ابراز گلایه عضو شورای شهر از بی توجهی مسئولان اجراییبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران در بیست و پنجمین جلسه عنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: بنده به عنوان رئیس کمیته میراث فرهنگی شورا تاکنون چند تذکر راجع به ابنیه‌ای که از نظر تاریخی حائز اهمیت هستند، داده ام، اما از طرف مسئولان مربوطه حساسیت لازم اعمال نشده که نمونه آن فاخرترین موزه فرش خاورمیانه است که هنوز کارگاه هواکش مترو در جوار آن در حال احداث است.

خلیل آبادی افزود: کاروانسرای خانات یکی از کاروانسرا‌های زیبای شهر تهران است که در چهار راه مولوی با مساحت ١٠ هزار متر مربع در سال ١٢٦١ هجری شمسی احداث شده است.

ایجاد آلودگی های سمعی و بصری با بهره‌برداری نامناسب از کاروانسرای خانات

وی اضافه کرد: این بنای تاریخی که با الهام از معماری باغ‌های ایرانی احداث شده در تاریخ ١٣٨٢ به ثبت ملی رسیده است، اما نحوه بهره برداری از آن و بارانداز کالا و حجره‌های پر رفت و آمد، آلودگی‌های سمعی و بصری زیادی را ایجاد کرده است.

خلیل آبادی تصریح کرد: علی رغم نامه‌نگاری‌های صورت گرفته با شهرداری، اما تاکنون هیچ اقدام مثبتی در این زمینه صورت نگرفته است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به اینکه این کاروانسرا ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران به عنوان مهمانسرای سنتی، رستوران و یا حتی بازارچه فروش محصولات اقوام برای گردشگر را دارا است، لذا خواهشمندم که جهت پیگیری و رسیدگی به این بنای ارزشمند تاریخی اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار