عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران با کاستن از تعداد طبقات ساختمان‌های در حال ساخت در جوار اماکن قدیمی نخستین گام در اصلاح امور مربوط به بناهای تاریخی را از خود آغاز کند.

شهرداری اصلاح امور را از مدیریت خود آغاز کند/ روند رفتار غلط با اماکن تاریخی تغییر کندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد شکل گرفتن روند رفتار غلط با اماکن تاریخی و تثبیت آن در مواجهه با محوطه‌های تاریخی بودیم که نمونه آن را می‌توان در ساخت و ساز‌های غیراصولی توسط ارگان‌های مختلف پیرامون مجلس شورای ملی، مسجد سپهسالار و عمارت عشرت آباد مشاهده کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه تلاش لازم از سوی نهادهای مسئول از جمله شهرداری برای پیشگیری از چنین خطای بزرگی صورت نگرفته و کار بر همان روال نادرست ادامه دارد.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: در این میان ساخت برج در منظر میدان مشق و سر در باغ ملی در ضلع غربی ساختمان پیشین روزنامه اطلاعات توسط شهرداری تهران که خود باید رکن حفاظت کننده حریم و منظر ساختمان‌ها و محوطه‌های تاریخی باشد، جای درنگ و تاسف دارد.

فخاری با درخواست از شهرداری بیان کرد: شهرداری باید با کاستن از تعداد طبقات ساختمان‌ها، نخستین گام را برای تغییر در رفتارها و روندهای نادرست بردارد و اصلاح امور را از نهاد مدیریتی خود آغاز کند.

وی افزود: همچنین شهرداری باید در مورد ساخت و سازهای پیرامون میدان بهارستان و خیابان جمهوری اسلامی و تخریب طبقه‌های فوقانی و نیز پیروی از الگوی معماری ایرانی-اسلامی در نمای این ساختمان‌ها متناسب با ارزش‌های بافت تاریخی تهران اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

اصلاح امور شهری در اولویت اقدامات شهرداری برای حفظ بناهای تاریخی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.