رنجبر خبر داد:

تحصيل دانشجويان نخبه كشور در رشته دوم دانشگاه آزاد

معاون پژوهش و‌ فناوری دانشگاه از تحصيل دانشجويان نخبه ساير دانشگاه هاى كشور در رشته دوم در این دانشگاه خبر داد.

تحصيل دانشجويان نخبه كشور در رشته دوم دانشگاه آزادبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بيژن رنجبر معاون پژوهش و‌فناوری دانشگاه آزاد در نشست خبرى که امروز در این دانشگاه برگزار شد با اشاره به جذب دانشجويان نخبه در دانشگاه آزاد گفت: باتوجه به پتانسيل هاى دانشگاه آزاد، آئين نامه جذب نخبگان و بسته هاى حمايتى نخبگان خارج و داخل دانشگاه در حال تدوين است.

تلاش برای جذب نخبگان بدون مدرک در دانشگاه آزاد

وى ادامه داد: ما به دنبال آن هستيم نخبگان بى مدرک نيز جذب دانشكاه شوند و از پتانسل آنها استفاده كنيم.

رنجبر عنوان كرد: براساس آئين نامه جذب نخبگان در تلاشيم نخبگان ساير دانشگاه ها بتوانند در دانشگاه آزاد در رشته دومى تحصيل كنند و آئين نامه اين طرح با همكارى معاونت ها و تصويب هيئت رئيسه و هيئت امنا اجرايى شود.

رنجبر با اشاره به هدفمندسازى پايان نامه هاى تحصيلات تكميلى در دانشگاه آزاد براى حل مشكلات كشور گفت: پژوهش در تحصيلات تكميلى در زيرمجموعه معاونت پژوهش دانشگاه آزاد قرار دارد و برنامه داريم تا پايان نامه ارشد و دكترا به سمت حل مشكلات كشور سوق دهيم.

وى افزود: دفاتر باشگاه پژوهشگران دانشگاه اين وظيفه را به عهده دارند؛  تاكنون ٣٠٠ دفتر تاسيس شده است كه مى توانيم نيازهاى كشور را شناسايى و پايان نامه ها ارشد و دكترا را هدفمند كنيم.

رنجبر به ايجاد تسهيلات جديدى براى دانشجويان تسهيلات تكميلى دانشگاه اشاره كرد و گفت: بر اساس قوانين دانشگاه دانشجويان تحصيلات تكميلى براى فارغ التحصيلى بايد مقاله ارائه كنند، ما در تلاشيم تا اگر پايان نامه اى منجر به ثبت پتنت شد دانشجويان بتوانند مراحل فارغ التحصيلى خود را بگذرانند.

وى با بيان اينكه در آستانه هفته پژوهش (22 تا 26 آذر)قرار داريم، اظهار کرد: دانشگاه آزاد برنامه هايى در سه سطح واحدها، استان ها و ملی در هفته پژوهش برگزار میكند.

معاون پژوهش و فناورى دانشگاه آزاد تاكيد كرد: ستاد هفته پژوهش در واحدهای مختلف و در استان ها در دانشگاه آزاد برای برگزاری برنامه ها در اين هفته تشکیل شده اند.

تقدير از ٧ پژوهشگر دانشگاه آزاد در هفته پژوهش

رنجبر با اشاره به تقدير از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد در هفته پژوهش ادامه داد: پژوهشگران برتر در 7 گروه آموزشی علوم انسانی، علوم پایه، علوم پزشکی، هنر، معماری، فنی و مهندسی و کشاورزی انتخاب شده اند و از آنها در این هفته تقدیر می شود.

وى عنوان کرد: اسامی پژوهشگران برتر را برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کرده ایم که در رقابت با پژوهشگران برتر در سطح ملی نیز سنجیده شوند.

معاون پژوهش و فناورى دانشگاه آزاد به مورد نشست معاونان پژوهشی دانشگاه در هفته پژوهش اشاره كرد و گفت: اين نشست با حضور علی اکبر ولایتی رییس هیئت امنای دانشگاه و فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد در 26 آذر در سازمان مرکزی برگزار می شود.

وی با اشاره به شعار هفته پژوهش امسال گفت: شعار ما پژوهش تقاضا محور و‌ تجاری سازی فناوری با زیربنای تولید و‌ اشتغال است.

رنجبر افزود: پژوهشگران برتر مورد تشویق مالی قرار می‌گیرند و به منظور ارایه تشویق‌های بیشتر، این مجوز را به واحدها می دهیم تا حمایت های مالی و‌ معنوی بیشتری از نخبگان داشته باشند.

فعاليت دانشگاه آزاد در ميدان نفتى كرنج

معاون پژوهش و فناورى دانشگاه آزاد با اشاره به همكارى با وزارت نفت گفت: پروژه ازدياد برداشت وزارت نفت به ٩ دانشگاه كشور داده شده است و در جلسه امروز با مسئولان اين وزارتخانه روند اين پروژه را پيگيرى كرديم.

وى ادامه داد: دانشگاه آزاد يكى از واحدهاى فعال در اين پروژه است و تاكنون ميدان نفتى كرنج به اين دانشگاه واگذار شده است.

رنجبر با اشاره به اقدام اين دانشگاه در راستاى اجرا شدن هرچه بهتر پروژه هاى نفتى گفت: قرارداد ما با وزارت نفر منجر به تشکیل انستیتو نفت در واحد علوم تحقیقات شده و پروژه میدان نفتی کرنج در اين انستيتو در دست اقدام است.

دانشگاه نوآور در دانشگاه آزاد راه اندازى مى‌شود

معاون پژوهش و فناورى دانشگاه آزاد گفت: برنامه داريم در محل پارک پرديس دانشگاه آزاد، دانشگاه نو آور ايجاد شود.

وى ادامه داد: يكى از واحدهاى دانشگاه آزاد در پرديس و در مجاورت پارک علم و فناورى رياست جمهورى قرار دارد ما تصميم داريم علاوه بر ايجاد پارك علم و فناورى دانشگاه آزاد در زمين تعيين شده دانشگاه نوآور نيز ايجاد كنيم.

رنجبر افزود: بر اساس نيازهاى شرکت های علم و فناوری ، رشته های دانشگاه نوآور ايجاد می شود و راه اندازى اين دانشگاه در شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه تصویب شد در حال ايجاد مقدمات آن هستیم و خوشبختانه بسيارى از سیاست های علم و‌فناوری ما در راستای اقتصاد دانش بنیان حرکت کرده‌است.

ترجمه تخصصى مقالات علوم انسانى دانشگاه آزاد اسلامى

در ادامه حمیدرضا زمانی زاده مدیرکل امور پژوهشی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اقدام جديدى در حوزه علوم انسانى گفت: برخی از مقاله های علوم انسانی دانشگاه آزاد تاكنون به زبان انگلیسی ترجمه نشده است به همين دليل برنامه داریم تا این مقالات را به زبان انگلیسی ترجمه کنیم تا یافته‌های علمی محققان حوزه علوم انسانى كشور را كه در دانشكاه آزاد فعاليت دارند در مجلات معتبر بین المللی منتشر کنیم.

وی ادامه داد: بايد توجه كرد ترجمه مقالات علوم انسانى به این معنا نیست که استادان دانشگاه آزاد توانایی تدوین مقاله به زبان انگلیسی را ندارند بلکه قصد داریم ترجمه مقالات علوم انسانی دانشگاه به زبان انگلیسی به صورت تخصصی انجام شود.

مدیرکل امور پژوهشی سازمان مركزى دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان كرد: قرار است تیم هایی در زمینه ترجمه تخصصى در دانشگاه آزاد مستقر شوند و مقالات علوم انسانی استادان و دانشجویان دانشگاه را ترجمه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار