حجت‌الاسلام نظام‌زاده مطرح کرد؛

اشتیاق مخاطبان و میزان مراجعات دانشجویان؛ معیار انجام اقدامات فرهنگی

نماینده ولی فقیه‌ در امور دانشجویان‌ خارجی‌ آسیا و اقیانوسیه‌ گفت: مسئولیت نهاد به طور کلی یک مسئولیت فرهنگی است و در کارهای فرهنگی معیار باید اشتیاق مخاطبان و میزان مراجعات دانشجویان باشد.

اشتیاق مخاطبان و میزان مراجعات دانشجویان؛ معیار کار‌های فرهنگیبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام نظام‌زاده‌ نماینده ولی فقیه‌ در امور دانشجویان‌ خارجی‌ آسیا و اقیانوسیه‌ در همایش پنجمین هم‌اندیشی ژانویه‌ که امروز برگزار شد؛ گفت: یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در امر ارتباط‌ با دانشجویان و نخبگان ایرانی خارج از کشور برقراری ارتباط مستحکم و منظم است.

نماینده ولی فقیه‌ در امور دانشجویان‌ خارجی‌ آسیا و اقیانوسیه‌ گفت: نهاد سعی کرده است تا از سویی با تولید منابع فرهنگی همواره طوری عمل کند که این دانشجویان در کشور خود بمانند و از طرفی دیگر با اعزام مبلّغ، روانشناس‌ و بنا به نیاز در مناسبت‌های مختلف در کنار آنها باشیم‌.

حجت‌الاسلام نظام‌زاده مطرح کرد: همانگونه‌ که مستحضرید‌ چه بسا دانشجویان و خانواده‌های آنها از طریق‌ دوری از وطن و مشکلات همیشه تحت تأثیر بوده و بنابراین تدارک ستاد در این راستا علاوه بر آنکه مسائل فرهنگی و مذهبی دانشجویان را پوشش می‌دهد سعی دارد نسبت به رفع و یا تسکین بسیاری از این مشکلات که خاص غربت‌ است اقداماتی انجام دهد.

مسئولیت نهاد یک مسئولیت فرهنگی است

وی افزود: از این منظر نگاه متولیان نهاد‌ به دانشجویان شاغل به تحصیل‌ در خارج نه تنها نگاه به یک ایرانی هموطن‌ بوده بلکه‌ معتقد است، این دانشجویان سفیران‌ علمی و فرهنگی ما در خارج از کشور هستند، بنابراین‌ وظیفه خود می‌دانیم‌ تا نسبت به همه مسائلی که دانشجو در خارج از کشور با آن دست به گریبان‌ است واکنش نشان دهیم.

نماینده ولی فقیه‌ در امور دانشجویان‌ خارجی‌ آسیا و اقیانوسیه‌ در خصوص‌ برگزاری‌ این نشست‌ها‌، افزود: یکی از این نشست‌ها همایش‌ ژانویه‌ است که مسئولان نهاد‌ در راستای این وظیفه‌ ذاتی سعی دارند‌ تا فرصتی که دست داده این امر را مهم و از مهاجرت این دانشجویان جلوگیری‌ کنند.

حجت‌الاسلام نظام‌زاده بیان کرد: در این باره اگر بخواهیم به اعداد و ارقام توجه کنیم‌ شاید معیار مناسبی برای سنجیدن کار نهاد نباشد چون مسئولیت نهاد به طور کلی یک مسئولیت فرهنگی است و در کارهای فرهنگی معیار باید اشتیاق مخاطبان و میزان مراجعات دانشجویان باشد.

وی گفت: یکی دیگر از کارهایی که بسیار مورد توجه نخبگان ما در خارج از کشور قرار گرفته است، اعزام مبلّغان‌ به خصوص روانشناسان و مشاوران است به طوری که دانشجویان با انحای‌ مختلف‌ ما را به ادامه این مسیر و فعالیت تشویق‌ کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.