هشدار رئیس آژانس بین‌المللی انرژی:

بازار جهانی نفت سال آینده با کمبود عرضه مواجه خواهد شد

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد بازار جهانی نفت سال آینده احتمالاً با کمبود عرضه مواجه خواهد شد.

بازار جهانی نفت سال آینده با کمبود عرضه مواجه خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، فاتح بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی، روز سه شنبه گفت اگر تقاضا در بازار جهانی نفت همچنان بالا بماند و تولید کنندگان بزرگ نفت به سیاست کنترل تولید خود ادامه دهند، بازار جهانی نفت در نیمه دوم سال آینده با کمبود عرضه مواجه خواهد شد.

بیرول در حاشیه کنفرانس انرژی در نروژ به خبرنگار رویترز گفت: «اگر رشد تقاضا بالا باشد و تولید کنندگان به سیاست هایشان ادامه دهند، احتمالا شاهد کمبود عرضه در بازار خواهیم بود ... پیش بینی می کنم چنین وضعی تقریبا در نیمه دوم سال آینده ایجاد شود».

سخنان بیرول پیش از نشست روز پنج شنبه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و در شرایطی بیان شد که این نگرانی وجود دارد که تلاش تولید کنندگان برای برقراری تعادل در بازار نفت از حد معقول فراتر رود و موجب کمبود عرضه و افزایش مجدد قیمت نفت شود.

بیرول افزود: «مسئله به این بستگی دارد که اوپک چه تصمیمی بگیرد؛ اما آنچه شاهد آن هستیم این است که بازار به سمت تعادل پیش می رود. از این رو بهای هربشکه نفت اکنون بالای شصت دلار است که رقم خوبی محسوب می‌شود تا بخش اعظم سرمایه گذاری ها در بخش نفت،‌ سودآور باشد».

انتهای پیام/

هشدار فاتح بیرول درباره کمبود عرضه نفت در بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار