کری: دولت ترامپ برنامه‌ای هوشمندانه و زیرکانه برای مقابله با کره شمالی ندارد

وزیر خارجه سابق آمریکا اعلام کرد دولت ترامپ هیچ برنامه مناسبی که مانع از اتخاذ گزینه نظامی علیه کره شمالی شود، ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، در پی آزمایش هسته ای اخیر کره شمالی، «جان کری»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در یک سخنرانی در واشنگتن اعلام کرد دولت دونالد ترامپ هیچ دیپلماسی مناسبی که بتواند بوسیله آن از وقوع درگیری نظامی با کره شمالی جلوگیری کند، ندارد.

وی افزود: شاید نتیجه این باشد که در نهایت هیچ گزینه ای به جز جنگ با کره شمالی برای ما باقی نماند. دولت ترامپ از یک برنامه هوشمندانه، زیرکانه، کامل، منظم و استراتژیک تبعیت نمی کند که بوسیله آن مانع از انتخاب گزینه جنگ شود.

جان کری همچنین خاطرنشان کرد: دونالد ترامپ همچنین به حد کافی چین را تحت فشار قرار نداده است که بتواند افسار کره شمالی را در دست بگیرد. چین، روسیه و شرکای آمریکایی در منطقه می توانند اقدامات بیشتری انجام دهند که به تلاش های دیپلماتیک برای محدودکردن «جاه طلبی های هسته ای پیونگ یانگ» کمک کند.

وزیر خارجه سابق آمریکا این اظهارات را تنها چند ساعت پس از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی مطرح کرد. کره شمالی بامداد چهارشنبه (به وقت محلی) یک موشک بالستیک قاره پیما به سمت دریای ژاپن شلیک کرد. تلویزیون رسمی کره شمالی این آزمایش را موفقیت آمیز خواند و گفت این موشک بالستیک قابلیت هدف قرار دادن تمام نقاط خاک آمریکا را دارد. کره شمالی این آزمایش موشکی را پس از بیش از 2 ماه از آخرین آزمایش موشکی اش انجام داد.

تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی در پی آزمایش های هسته ای پیونگ یانگ و لفاظی های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و اقدامات تحریک آمیز واشنگتن نزدیک شبه جزیره کره تشدید شده است. ترامپ بارها بر استفاده از گزینه نظامی برای مقابله با کره شمالی تأکید کرده است. این در حالیست که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: آمریکا همچنان بر یافتن یک راهکار صلح آمیز برای محدود کردن برنامه های هسته ای کره شمالی و پایان فعالیتهای موشکی این کشور تأکید دارد.


انتهای پیام/

انتقاد کری از رویکرد ترامپ در قبال کره شمالی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار