فرانسه خواستار تحریم‌ بیشتر کره شمالی شد

وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد و خواستار اعمال تحریم‌های شدید‌تر علیه پیونگ یانگ شد.

فرانسه خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی شدبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه،  ضمن محکوم کردن جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی، خواستار اعمال تحریم های شدیدتر علیه پیونگ یانگ شد.

لودریان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: من به شدت آزمایش موشکی که کره شمالی امروز انجام داد را محکوم می کنم. فرانسه اتحاد خود با ژاپن و کره شمالی را برای مقابله با این تهدید اعلام می کند. من ایده خود را تکرار می کنم؛ زمان افزایش فشار و تحریم ها (علیه پیونگ یانگ) فرارسیده است.

«گِنگ شوآنگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز ضمن محکوم کردن جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی گفت: پکن نهایت نگرانی خود را در مورد آزمایش موشکی اخیر پیونگ یانگ اعلام می کند و از مقامات این کشور می خواهد به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل پایبند باشند.

کره شمالی امروز چهارشنبه پس از 2 ماه، جدیدترین آزمایش خود را که یک موشک بالستیک قاره پیما بود، انجام داد. این کشور با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد موشک (آزمایش شده) از نوع «هواسونگ-15» بود که پس از پیمودن مسافت 997 کیلومتری در ارتفاع 4475 کیلومتری در دریای ژاپن فرود آمد.

به گفته مقامات کره شمالی، این موشک قابلیت هدف قرار دادن بیشتر شهرهای آمریکا را دارد.

پیونگ یانگ پیش از این در 15 سپتامبر سال جاری میلادی، یک موشک میان برد به سمت ژاپن شلیک کرد که در اقیانوس آرام فرود آمد. پس از آن کشورهای روسیه و چین پیشنهاد دادند به منظور تثبیت اوضاع در شبه جزیره کره، آمریکا و کره جنوبی به ادامه رزمایش نظامی خود در منطقه پایان دهند تا به این وسیله کره شمالی نیز آزمایش های موشکی و هسته ای خود را متوقف کند و بر سر میز مذاکره حاضر شود. با این حال، دولت واشنگتن این ابتکار پکن و مسکو را نادیده گرفت و به رزمایش مشترک خود با کره جنوبی ادامه داد.

انتهای پیام/

 

انتقاد فرانسه از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار