مشاور سابق ترامپ خطاب به کره شمالی: دیر یا زود پاسخ تهدید‌های خود را می‌بینید

مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ به آزمایش موشکی کره شمالی و تهدید‌های این کشور علیه آمریکا واکنش نشان داد.

مشاور سابق ترامپ: آمریکا پاسخ «کیم کوچولو» را می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ «سباستین گورکا»، مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ساعاتی پس از آزمایش موشک هوآسونگ-15 کره شمالی اعلام کرد اگر پیونگ یانگ به تهدیدهای خود علیه صلح جهانی ادامه دهد آمریکا، کره شمالی را نابود می کند. 

مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ به آزمایش موشکی کره شمالی و تهدیدهای این کشور علیه آمریکا واکنش نشان داد و گفت: «تهدید آمریکا هزینه سنگینی خواهد داشت. من یک مداخله جو نیستم چراکه برای او (دونالد ترامپ) کار کرده ام. رئیس جمهور نیز یک مداخله جو نیست. اما اگر کره شمالی ما را تهدید کند؛ اگر یک قلدر بی اهمیت مانند کره شمالی و «کیم کوچولو» باشید بدانید که دیر یا زود پاسخ تهدیدهای خود را می بینید. این جایگاهی است که ما امروز به آن نقطه رسیده ایم.»

وی ادامه داد: دیر یا زود شما (کره شمالی) عامل ایجاد تهدیدهای صریحی می شوید که باید با آن برخورد شود. هرچند این اقدام مناسبی نیست و بدون شک آخرین مرحله خواهد بود.

این مقام سابق دولت ترامپ با پیش کشیدن توان نظامی آمریکا اظهار کرد: آمریکا قدرتمند ترین کشور روی زمین است. ما قوی ترین ملت را در طول تاریخ داشته ایم. در مقایسه با آمریکا، کره شمالی یک کشور هسته ای اما  لیلیپوتی (کوتاه قد) است.

گورکا با استناد به اظهارت ترامپ گفت:  رئیس جمهور و وزیر دفاع گفته اند ما، شما را نابود می کنیم.

این مقام آمریکایی با اشاره به تفاوتی که بین دولت و ملت کره شمالی وجود دارد، افزود: ما درباره مردم کره شمالی صحبت نمی کنیم؛ ما درباره حکومت آن سخن می گوییم. اگر ما مجبور شویم کارهای شگفت انگیزی انجام می دهیم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی به اظهاراتی کوتاه بسنده کرد و گفت: به این وضعیت رسیدگی می شود.

کره شمالی امروز چهارشنبه پس از 2 ماه، جدیدترین آزمایش خود را که یک موشک بالستیک قاره پیما بود، انجام داد. این کشور با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد موشک (آزمایش شده) از نوع «هواسونگ-15» بود که پس از پیمودن مسافت 997 کیلومتری در ارتفاع 4475 کیلومتری در دریای ژاپن فرود آمد.

انتهای پیام/

 

مشاور ارشد سابق دونالد ترامپ به آزمایش موشکی کره شمالی واکنش نشان داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار