خوشامدگویی سگ خانگی، مرد ۴۸ ساله را به کما برد +تصاویر

پنجه‌های سگ خانگی که برای خوشامدگویی به استقبال پدر خانواده رفته بود، باعث پخش شدید عفونت در بدن و سیستم گردش خون (سپسیس) او شد و با به کما رفتن این مرد، پزشکان گفته‌اند که مجبورند برای حفظ جانش، پاهایش را قطع کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اثر پنجهٔ سگ خانواده که در حرکتی برای خوشامدگویی و بازیگوشی به آغوش پدر پریده بود خراشهایی روی بینی، گوشها و پاهای او ایجاد کرد و چند ساعت بعد، «بری والاس» ۴۸ ساله، در حالی که پاها، قسمتی از بینی و گوشهایش سیاه شده بود، به صورت اورژانسی به بیمارستان منتقل شد.

خوشامدگویی سگ خانگی، مرد ۴۸ ساله را به کما برد +تصاویر


پس از بستری شدن در بیمارستان پزشکان اعلام کردند به دلیل پخش عفونت در خون مجبورند پاهای او را قطع کنند. آنها گفته‌اند هنوز عفونت خونی بیمار کنترل نشده و پس از آنکه وی توانایی بدنی لازم را به دست آورد، مجبورند در سال جدید میلادی ساق پاهایش را قطع کنند؛ در غیر این صورت او جانش را از دست خواهد داد.


به گفته «بری»، او هرگز فکر نمی کرده که یک زخم کوچک و کم عمق به اندازه ناخن انگشت منجر به چنین حادثه دلخراش و غیر قابل جبرانی شود.

خوشامدگویی سگ خانگی، مرد ۴۸ ساله را به کما برد +تصاویر

سپسیس ممکن است در پی بروز عفونتی شدید در هر قسمتی از بدن ایجاد شود سبب ضعف، از کار افتادگی و یا از بین رفتن یک یا چند عضو شود. این بیماری به دلیل وجود نوعی باکتری در آب دهان گربه و سگ ایجاد می شود.


باکتری عامل توانایی کمی برای ایجاد بیماری در اشخاص سالم و تندرست دارد اما در افراد مبتلا به برخی بیماریهای نهان مادرزادی، سبب بروز عوارض شدید عفونی می شود. این باکتری همچنین می توانند از طریق گاز گرفتن، لیسیدن و یا حتی نزدیک شدن به حیوانات مبتلا به آن منتقل شود.

 

خوشامدگویی سگ خانگی، مرد ۴۸ ساله را به کما برد +تصاویر


عوارض بیماری معمولا بین یک تا هشت روز پس از خراشیدگی پوست با پنجه یا دندان حیوانات ناقل آشکار می شود اما در بیشتر مواقع در روز دوم بروز می کند و اگر بموقع پیگیری شود، احتمالا با درمانهای آنتی بیوتیکی معالجه خواهد شد ولی معمولا بندرت باعث مرگ شخص می شود. با این حال، اگر عفونت خیلی شدید باشد و وارد سیستم گردش خون شود، منجر به فساد اندام و قطع عضو می شود.

منبع:سلامت انلاین

انتهای پیام/

سگی که صاحبخانه را به کما برد

برچسب ها: سگ ، عفونت ، بیماری ، هاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۱ آذر ۱۳۹۶
چه وحشتناکه
آخرین اخبار