پیشگیری مهم ترین روش مبارزه با ایدز

فرماندار بویراحمد گفت: مهم ترین را مقابله با بیماری ایدز پیشگیری از طریق آموزش به مردم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛فرماندار بویراحمد در نشست شورای سلامت این شهرستان گفت : با توجه به اینکه هفته مبارزه با ایدز( اچ آی وی) از امروز تا 14 آذرماه جاری ادامه دارد برنامه های متنوعی در خصوص اطلاع رسانی به مردم در بخش پیشگیری، راه های انتقال و روش های درمانی برگزار می شود.


آقای نظری برگزاری همایش با موضوع ایدز در مرکز استان، بخش های شهرستان بویراحمد، اطلاع رسانی به مردم از طریق تربیون های نماز جمعه، صدا و سیما و رسانه ها در بحث پیشگیری و روش های انتقال بیماری و همچنین ارائه خدمات درمانی و بهداشتی رایگان به بیماران را از جمله برنامه های هفته اطلاع رسانی ایدز در این شهرستان اعلام کرد.


وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای شیوه ها انتقال از روش تزریقی کاهش ولی متاسفانه روش های انتقال از طریق رفتارهای پر خطر جنسی افزایش یافته است گفت: هنوز درمان قطعی برای درمان این بیماری کشف نشده مهم ترین را مقابله با این بیماری پیشگیری از طریق آموزش به مردم است.


نظری وجود زباله عفونی را موجب تهدید سلامت مردم دانست و گفت: که در این نشست مصوبات مناسبی برای دفن بهداشتی این زباله ها تصویب شد.


فرماندار بویراحمد با بیان اینکه برخی روستائیان از غیربهداشتی بودن آب آشامیدنی گله مند هستند افزود: در این نشست در خصوص رفع مشکلات آب اشامیدنی تصمیم گیری و دستورات لازم نیز صادر شد.

انتهای پیام/د

مهم ترین را مقابله با بیماری ایدز پیشگیری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.