تشکیل کانون مساجد در مناطق روستایی و محروم استان اردبیل

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ‌اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ کانون به همت فعالان مساجد در استان ‌به ویژه در مناطق روستایی، محروم و دور افتاده ‌تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر سقا، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ‌اردبیل در گردهمایی گروه‌های مردم نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 500 کانون به همت فعالان مساجد در استان اردبیل به ویژه در مناطق روستایی، محروم و دور افتاده استان تشکیل شده که به انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی می‌پردازند.

وی با اشاره به نقش مساجد و کانون‌های آن در برهه‌های زمانی مختلف افزود: نقش مساجد در ارتباط با اطلاع‌رسانی در دوران دفاع مقدس حائز اهمیت بسیار بود و کارکردی که مساجد در دوران دفاع مقدس داشت آنقدر حیاتی بود که توانست در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مثمرثمر باشد.

سقا گفت: از دیگر دستاوردهای مساجد می‌توان به بصیرت افزایی و انگیزه دهی به افراد اشاره کرد که همراه با نقش تربیتی بود و تربیت جوانانی همچون حججی‌ها را مدیون همین مساجدی هستیم که در این زمینه نقش اساسی ایفا کرده‌اند.

وی اظهار کرد: کانون‌های مساجد نقش بسیار مهمی در ارتباط با برگزاری یادواره شهدا، دیدار با خانواده شهدا، حضور در کاروان راهیان نور، تشکیل هسته‌های پژوهشی سیره شناسی شهدا داشته‌اند که این موضوع برای ما حائز اهمیت بسیار است و باید از این پس نیز به همین شکل ادامه داشته باشد.

 

انتهای پیام/ح

تشکیل بیش از 500 کانون مساجد در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.