سوخت رسانی 13 هزار موتور پمپ آب در کردستان

مدیر شرکت فراورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: 13 هزار موتورپمپ آب مجاز در استان سوخت‌رسانی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛فریدون یاسمی مدیر شرکت فراورده‌های نفتی کردستان پیش از ظهر امروز در هشتمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، گفت: امسال ۹ جلسه با ۷۳ مصوبه برگزار شده که ۹۰ درصد این مصوبات عملیاتی شده است.

 وی افزود: بیش از ۷۳۰ مرغداری گوشتی، ۱۳ مرغداری تخمگذار و ۱۳ واحد مرغ مادر در کردستان وجود دارد که ۶۵ درصد این واحدها گازرسانی شده و مابقی از طریق شرکت سوخت دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های منطقه کردستان گفت: 13 هزار موتورپمپ آب مجاز در استان سوخت‌رسانی می‌شود که باید درسایت تجارت آسان ثبت‌نام نمایند.

 وی همچنین اذعان داشت: خودروهای سنگین نیز براساس عملکرد و طرح پیمایشی به آنها سوخت داده می‌شود و امسال هم از مرزهای باشماق و سیرانبند ۴۴۰ کامیون شناسایی شده‌اند که سوخت را قاچاق می‌کردند و کارت سوخت آنها ضبط شده است.

 یاسمی تصریح کرد: ۴ هزار و ۳۰۰ خانوار نفت سفید سوز در کردستان وجود دارد که ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار آن به دلیل گازرسانی و طرح راستی‌آزمایی از چرخه توزیعی خارج شده‌اند.

وی بیان کرد: در هشت ماهه امسال، مصرف بنزین در استان نسبت به مدت زمان مشابه ۸ درصد رشد داشته، کاهش ۱۹ درصدی نفت سفید، رشد ۹ درصدی نفتگاز و نفت کوره ۷ درصد رشد داشته است.

 مدیر شرکت پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان در ادامه گفت: از ابتدای طرح صادرات نفتگاز به خارج از کشور تاکنون ۱۶۳ میلیارد تومان درآمد به حساب خزانه واریز شده است.

انتهای پیام/ د م

واریز 163 میلیارد تومان درآمد صادرات نفتگاز به خزانه دولت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.