رئیس سازمان توسعه تجارت ایران:

صادرات غیر‌نفتی ایران به ۲۸.۵ میلیارد دلار رسید

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: طی هشت ماهه امسال ۲۸.۵ میلیارد دلار صادرات کالای غیر نفتی به کشورهای هدف صورت گرفته است.

صادرات غیر‌نفتی ایران به ۲۸.۵ میلیارد دلار رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجتبی خسروتاج ظهر امروز در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان بوشهر با بیان اینکه این مراسم در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار شده است بر تقویت دانشگاه با صنعت و تجارت تاکید کرد و اظهار داشت: تقویت ارتباط مراکز آموزش عالی با صنعت و تجارت مورد تاکید مقام معظم رهبری است که این مهم مورد توجه بخش‌های کشاورزی، تولیدات صنعتی، معدنی و سایر حوزه‌ها است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر توجه به طرح‌های پژوهشی برای توسعه صادرات تصریح کرد: برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی در حوزه صادرات غیرنفتی، بودجه لازم از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصویب شده که این بودجه زمینه توسعه همکاری  با دانشگاه‌ها فراهم کرده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در حوزه تولید و صادرات محصولات مختلف صنعتی است افزود: دسترسی به مواد اولیه، حمل و نقل دریایی ارزان، دسترسی به آبهای آزاد و بازارهای بین‌المللی از قابلیت‌های استان بوشهر است که ظرفیت مطلوبی برای توسعه تجارت و صادرات کالا فراهم کرده است.

خسروتاج، سنگ بنای سرمایه‌گذاری و تولید در هر منطقه را مطالعات اقتصادی دانست و تصریح کرد: قابلیت صادراتی استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مهم آبزی‌پروری، مواد صنعتی، معدنی و کشاورزی بسیار مطلوب است.

وی از صادرات 180 میلیون دلاری آبزیان از استان بوشهر خبرداد و گفت: در 7 ماه امسال 180 میلیون دلار محصولات آبزیان از استان بوشهر به بازارهای جهانی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 35 درصدی دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صادرات خرما از استان بوشهر بیان کرد: در 7 ماه امسال 111 میلیون دلار خرما از استان بوشهر صادر شده که رشد 13 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

خسروتاج به صادرات مواد معدنی از استان بوشهر پرداخت و خاطر نشان کرد: در مدت یاد شده 3.7 میلیارد دلار مواد معدنی از استان بوشهر به کشورهای هدف صادر شده که 9 درصد نسبت به 7 ماه سال قبل افزایش دارد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به افزایش 3 درصدی صادرات غیرنفتی  در سه ماه گذشته گفت: صادرات غیرنفتی ایران در سه ماه گذشته از 10.9 میلیارد دلار سال قبل به 11.3 میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی افزود: با هدف افزایش صادرات از شرکت‌های کوچک و متوسط برای حضور در  نمایشگاه‌های بین المللی و هیئت‌های بازاریابی و تجاری ، حمایت می‌شود.

در این مراسم که با حضور مسئولان استانی و بنگاه‌های اقتصادی برگزار شد از 15بنگاه صادراتی برگزیده استان بوشهر تجلیل  شد.

انتهای پیام/پ

28/5 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.