عضو مرکز حقوق‌بشر بحرین:

شاهد جنایت تدریجی علیه شیخ عیسی قاسم هستیم

شیخ میثم سلمان از مرکز حقوق بشر بحرین امروز هشدار داد شرایط جسمانی شیخ عیسی قاسم رو به وخامت گذاشته و جان او در خطر است.

شاهد جنایت تدریجی علیه شیخ عیسی قاسم هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه های طرفدار حقوق بشر روز پنجشنبه اعلام کردند وضع جسمانی آیت الله عیسی قاسم،‌ رهبر نهضت اسلامی بحرین،‌ رو به وخامت گذاشته و جان وی در خطر است. شیخ میثم سلمان از «مرکز حقوق بشر بحرین» و «مرکز بین المذاهب بحرین» با اشاره به وخامت وضع جسمانی آیت الله عیسی قاسم گفت: «من بر این نکته تاکید می کنم که جان شیخ عیسی احمد قاسم در خطر است».

آیت الله عیسی قاسم که نزدیک به هشتاد سال سن دارد از سال 2016 میلادی تا کنون در بازداشت خانگی به سر می برد. رژیم بحرین با طرح اتهامات متعدد علیه آیت الله عیسی قاسم، از جمله همکاری با دولت های خارجی، تابعیت بحرینی وی را لغو کرده است. خانواده آیت الله عیسی قاسم چند روز پیش اعلام کردند که وی به شدت به مراقبت های پزشکی نیاز دارد. یکی از بستگان رهبر نهضت اسلامی بحرین به خبرگزاری فرانسه گفته بود که مسئولان دولتی بحرین اصرار داشته اند که تیم پزشکی مورد نظر دولت، آیت الله عیسی قاسم را معاینه و مداوا کند. وزارت دادگستری بحرین هنوز درباره درخواست خانواده آیت الله عیسی قاسم اظهار نظری نکرده است.

شیخ میثم سلمان در کنفرانسی خبری در بیروت گفت: «ما نظاره گر یک جنایت تدریجی هستیم.‌ آن چه که آیت الله عیسی قاسم به آن نیاز دارد مراقبت پزشکی و آزادی است. اینها حقوق طبیعی افراد هستند که در قانون اساسی و قوانین دیگر مورد تاکید قرار گرفته اند».

اکثریت مردم بحرین شیعه هستند. شیعیان بحرین از این که در امور سیاسی این کشور در حاشیه قرار گرفته اند ناخرسند و ناراضی بوده اند. بحرین از سال 2011 تا کنون صحنه اعتراضات مردمی است. معترضان خواستار آن هستند که یک حکومت منتخب در این کشور شکل گیرد.

رژیم آل خلیفه طی شش ساله گذشته سرکوب و مهار معترضان و مخالفان را تشدید کرده است. مقامات بحرین شمار زیادی از روحانیون سرشناس و فعالان حقوق بشر در این کشور را بازداشت کرده اند. آنها گروه های مخالف دولت، چه گروه های مذهبی و چه گروه های سکولار،‌ را منحل کرده اند. به رغم آن که هنوز هیچ گونه خبری درباره جزئیات وضع جسمانی آیت الله عیسی قاسم منتشر نشده است، موسسه حقوق بشر و دموکراسی بحرین‌، که مقر آن در لندن است،‌ اعلام کرد که رهبر نهضت اسلامی بحرین از فشار خون بالا، دیابت و ناراحتی قلبی رنج می برد.

 

انتهای پیام/

هشدار شیخ میثم سلمان درباره شرایط جسمانی رهبر نهضت اسلامی بحرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار