هاشمی در جشن نفس مطرح کرد؛

عضویت ۲۵۰۰ نفر در گروه‌های اهدای عضو/جامعه پزشکی مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد

وزیر بهداشت با انتقاد از توجه جامعه به پزشکان گفت: امسال در حدود ۲۵۰۰ نفر به عضویت گروه اهدای عضو کشور در آمدند.

عضویت ۲۵۰۰ نفر در گروه‌های اهدای عضو/جامعه پزشکی مورد بی‌مهری قرار می‌گیردبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسن هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم جشن نفس که در برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: بدون هیچ تردیدی زندگی افراد فوت شده ادامه دارد و من از همه تلاشگران این عرصه تشکر می کنم و بنظرم مرگ یکی از زیبا ترین اتفاق انسان است.

وی افزود: البته انسان ها متوجه مرگ بوده و از آن ترس دارند که مهم ترین دلیل  فاصله گرفتن از زیبای های زندگی است  و عدالت در این حادثه می توان  به خوبی دید .

وزیر بهداشت با بیان اینکه صدا و سیما ما محبت و عشق ورزی را در جامعه تبلیغ کند و باید به این مردم افتخار کرد؛  گفت:  رفتار مردم ایران بی نظیر است و کسی که نان شبش محتاج  بوده اما از سفره اش به خاطر هم وطنش می گذرد که بخشی از آن به جامعه پزشکی بر می گردد.

وی ادامه داد: به جامعه پزشکی در دو سال گذشته ظلم شده و  من به سهم خودم بگویم که جامعه پزشکی مورد بی مهری و قضاوت‌ها قرار می گیرد.

سالیانه 800 پیوند کبد انجام می‌شود

هاشمی تصریح کرد: یکی از مشکلات ما ۲۵هزار نفر در لیست انتظار و نه هزار مورد مرگ مغزی است که اتفاق می افتد و هشت عضو باعث نجات و زندن ماندن می شود و حدود چهار هزار فرد بوده که هرکدام می‌توانند هشت نفر را به زندگی بر گرداند ولی الان نهصد نفررا به زندگی برگرداتده است .

وزیر بهداشت اظهار کرد:  پیوند کلیه از افراد زنده می تواند انجام پذیر باشد که  الان از ۵۴ درصد به حدود ۷۰ درصد رسیده است و سالی ۸۰۰ پیوند کبد و پانکراس ۳۰ مورد و ریه ۴ مورد و مغز و استخوان ده هزار و چهار مورد و ۴۶هزار پیوند کلیه و پنج هزار پیوند کبد در کشور شده است.

وی یادآور شد: یکی از ویژگی های امام این بود که مسائل را از نظر فقهی و علمی می شناخت و بر آن مسلط بود و امسال ۲۵۰۰ نفر به عضویت گروه اهدای عضو در آمدند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار