کاهش واردات و روند شماره گذاری خودرو‌های وارداتی در کشور

جانشین رییس پلیس راهور ناجا گفت: حجم شماره گذاری خودرو‌های وارداتی از سه ماه گذشته در کشور کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سردار امیری جانشین رییس پلیس راهور ناجا در حاشیه یادواره ۱۵ شهید محله شهید رجایی شهرستان آمل با اشاره به ثبت ۷۳ درصد تصادفات جاده‌ای و ۲۷ درصد در حوزه درون شهری ۷ ماه امسال، از افزایش جرایم رانندگی در سال آینده خبر داد و گفت: با وجود افزایش واردات خودرو به کشور، حجم شماره گذاری این نوع خودرو‌ها ۵ ماه امسال بیشتر بوده، اما در سه ماه گذشته با کاهش واردات، روند شماره گذاری خودرو‌های وارداتی نیزکمتر شده است.

وی از کشته شدن ۱۰ هزار و ۷۷۰ نفر براثر تصادفات جاده ای، ۷ ماه امسال در جاده‌های کشور خبر داد.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا به بالا بودن آمار کشته‌های سوانح در جاده‌های کشور اشاره کرد و بر نقش هر چه بیشتر مردم در کاهش سوانح به همراه ارائه تسهیلات لازم و ضروری برای زیرساخت‌ها و نیز ارتقای ایمنی خودرو‌ها تاکید کرد.

سردار موسی امیری با بیان اینکه برنامه کاهش تلفات از سال ۸۵ تاکنون آغاز شده و همچنان تلاش‌ها برای کاهش تلفات سوانح جاده‌ای است ادامه دارد، افزود: روند کاهش تلفات سوانح جاده‌ای در کشور بسیار کند است.

وی با اشاره به طراحی نقشه راه ایمنی جاده‌ای در ۵ محور اصلی، در قالب سه برنامه کوتاه، میان وبلند مدت در بازده زمانی ۱۰ ساله، گفت: با تدوین و عملیاتی شدن نقشه راه ایمنی جاده ای، تلفات سوانح جاده‌ای در کشور به کمتر از ۹ هزار نفر کاهش می‌یابد.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ایمنی جاده ها، خودروها، مهارت رانندگان، مدیریت پس از سوانح و امداد و نجات نیز باید تقویت شود، افزود: ۴۰ تا ۵۰ درصد آمار پزشکی قانونی مربوط به کشته شدن افراد پس از وقوع تصادفات جاده‌ای بوده که در زمان انتقال مصدوم به بیمارستان اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/آ

کاهش سانحه رانندگی در جاده‌های کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار