سینما در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز ثبت‌نام اهالی رسانه در جشنواره فیلم فجر/ «متری شیش و نیم» سعید روستایی در راه ساخت

چهارشنبه گذشته، فراخوان ثبت‌نام اهالی رسانه و منتقدان در جشنواره فیلم فجر منتشر شد.

سینما در هفتهبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته گذشته اتفاقات زیادی در عرصه سینمای کشورمان افتاد که ما به برخی از مهمترین‌های آن اشاره می‌کنیم؛

 

اعلام آمادگی بنیاد سینمایی فارابی برای تشریح جزئیات حمایت از ساخت فیلم‌ها

در پی برخی اظهارنظرها درباره حمایت از ساخت فیلم های سینمایی و انتشار مصاحبه و یادداشت دو تن از پیشکسوتان سینمای ایران طی روزهای گذشته در رسانه ها، بنیاد سینمایی فارابی اطلاعیه ای را منتشر و برای تشریح جزئیات حمایت از ساخت فیلم‌ها اعلام آمادگی کرد.


حضور «ایتالیا ایتالیا» در 2 جشنواره خارجی

این فیلم در جشنواره سوفیا گرجستان حضور خواهد داشت؛ همچنین در حال مذاکره جهت حضور در یک جشنواره آلمانی هستند.

 

موافقت شورای پروانه ساخت با 3 فیلم نامه

فیلم نامه های «طبیعت» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی حمید نخعی در ژانر کودک، «سرخپوست» به تهیه‌کنندگی مجید مطلبی، کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی در ژانر اجتماعی و «متری شیش و نیم» به تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان، کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی در ژانر اجتماعی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

 

فراخوان ثبت‌نام اهالی رسانه و منتقدان در جشنواره فیلم فجر منتشر شد

سامانه ثبت درخواست اهالی رسانه و اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، برای حضور در جشنواره فیلم فجر از صبح چهارشنبه هشتم آذرماه فعال شد. واجدین شرایط می‌توانند درخواست خود را طی 7 روز و تا سه‌شنبه 14 آذرماه ثبت کنند.


پروانه نمایش دو فیلم صادر شد

شورای پروانه نمایش در جلسه اول آذر که با حضور اکثریت اعضای شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی برگزار شد، مجوز نمایش دو فیلم «خرگیوش» به تهیه کنندگی حبیب اسماعیلی،کارگردانی و نویسندگی مانی باغبانی در ژانر اجتماعی و «یک کیلو و 21 گرم» به تهیه کنندگی وحید نیکخواه آزاد ، کارگردانی رحیم طوفان و نویسندگی لیلا نیکزاد در ژانر اجتماعی را صادر کرد.

 

برنامه ویژه سینمای ایران در فرانکفورت‎

در راستای معرفی جلوه‌هایی متفاوت از سینمای نوین ایران به چهره‌های شاخص سینمایی در کشورهای مختلف جهان و برقراری ارتباط موثر کاری با ایشان، برنامه ویژه سینمای ایران در روز ششم آذر ماه سال جاری در موزه سینمای شهر فرانکفورت برگزار می‌شود.

در این رویداد فرهنگی، فیلم‌های «پدر آن دیگری» ساخته یدالله صمدی، «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» ساخته حمید رضا قربانی و «خداحافظی طولانی» ساخته فرزاد موتمن به نمایش در می‌آیند.


شهاب حسینی شهروند افتخاری شاهرود شد

در مراسم اختتامیه همايش سالانه انجمن‌های دوست‌داران حافظ سراسر کشور که با حضور تعدادی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان شاهرود برگزار شد؛ نماد شهر شاهرود، عنوان شهروند افتخاری و گلبانگ سربلندی به شهاب حسينی از بازیگران سرشناس سینما، تلویزیون و تئاتر کشور اهدا شد.

 

سه جایزه جشنواره مدیترانه‌ای کن برای یک فیلم ایرانی

در مراسم اختتامیه جشنواره مدیترانه ای کن که در کاخ دائمی جشنواره کن برگزار شد، فیلم «بچه‌ای با جوراب قرمز» سه جایزه مهم را دریافت کرد.

 

انتهای پیام/

 رویدادهای سینمایی در هفته دوم آذر ماه 96

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.