وحدت میان مسلمانان مبارزه با تفرقه دشمنان

امام جمعه موقت گرگان گفت: وحدت و اتحاد بیشتر میان مسلمانان از ایجاد تفرقه و هدف شوم دشمنان جلوگیری می‌کند.

وحدت میان مسلمانان مبارزه با تفرقه دشمنانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  در گرگان  ،حجت الاسلام والمسلمین لیوانی امام جمعه موقت گرگان حجت الاسلام و المسلمین لیوانی گفت: امروز ۱۲ ربیع الاول بر اساس روایت اهل سنت روز میلاد نبی مکرم اسلام است، اما بنا برروایت اهل شیعه ۱۷ ربیع الاول مصادف با این میلاد است که امام راحل و برخی از شخصیت‌های دینی برای وحدت و نزدیکی دل‌های مسلمان این ایام را هفته وحدت نام گذاری کردند.

حجت الاسلام والمسلمین لیوانی افزود: در این ایام مردم ایران بویژه مردم شیعه و سنی این استان نیز جشن می‌گیرند ودر کنار هم از آثار و ضرورت وحدت و یک دلی باهم سخن می‌گویند.

وی ادامه داد: مردم مسلمان باید بیشتر به مسئله وحدت توجه کنند تا فریب دشمنان اسلام را نخورند چرا که هدفی جز ایجاد تفرقه بین مسلمانان ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین لیوانی گفت:بنابراین بین مسلمانان شیعه و سنی باید وحدت و همدلی بیشتری برقرار باشد تا بتوان اینگونه با استکبار و استعمار در جهان مبارزه کرد.

امام جمعه موقت گرگان در نماز وحدت آفرین جمعه در خصوص مناسبت‌های هفته وحدت نیز اشاره کردو گفت: ۱۱ آذر ماه مصادف است با شهادت میرزا کوچک خان جنگلی در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی است که این شخصیت هم جزکسانی بوده است با استعمار و استکبار زمان خویش مبارزه کرد.

وی افزود: ۱۶ آذر هم روز دانشجو نام گذاری شده که نشان از وحدت و یکپارچگی و هم فکری دانشجویان سال ۱۳۳۲ است که با هوشیاری کامل توانستند اقدامات موثری را برای نابودی افکار شوم دشمنان اسلام و ایران انجام دهند.

امام جمعه موقت گرگان در انتهای با توجه به میلاد حضرت محمد (ص) به سیره اجتماعی آن حضرت اشاره و مردم را به سیره پیامبری دعوت نمودند.

انتهای پیام /گ

وحدت و اتحاد بیشتر میان مسلمانان از ایجاد تفرقه جلوگیری می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.