الجبیر: با اسرائیل رابطه نداریم/لبنان بدون خلع سلاح حزب‌الله قادر به بقا نیست

وزیر امور خارجه عربستان سعودی ضمن تکذیب رابطه با رژیم صهیونیستی گفت لبنان بدون خلع سلاح حزب‌الله قادر به بقا نیست.

الجبیر: با اسرائیل رابطه نداریم/ایران قوانین بین‌المللی را نقض می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، «عادل الجبیر»، وزیر خارجه رژیم عربستان سعودی در نشست گفت‌وگو‌های مدیترانه‌ای در رم با متهم کردن ایران به ایفای نقش مخرب در سوریه گفت: «این روند از زمان انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹ آغاز شد.»

وزیر خارجه عربستان ایران را به ایفای نقش منفی در یمن و نقض قطعنامه‌های تسلیحاتی متهم کرد و گفت که ایران موشک‌ها را در اختیار حوثی‌ها قرار می‌دهد.

وزیر خارجه عربستان با بیان اتهامات اثبات‌نشده گفت: «از سال ۱۹۷۹ سیاست‌های ایران نادرست بوده‌ است. ایران کاملاً به قوانین بین‌المللی، اصل عدم دخالت در امور کشور‌های دیگر و اصل حسن همجواری بی‌اعتنا است.»

عادل الجبیر در بخش دیگری از اظهاراتش، علی‌رغم اسناد متعددی که درباره حمایت کشورش از گروه‌های تروریستی داعش و القاعده در سوریه وجود دارد، تلاش کرد ایران را به ارتباط با این گروه‌ها متهم کند. 

 وزیر خارجه عربستان سعودی گفت: «ایران حرکت‌های القاعده و داعش را تسهیل کرده است. ما از اسناد بن‌لادن در ابوت‌آباد می‌دانیم که القاعده ارتباط‌های گسترده‌ای با ایران دارد.»

در حالی که مقام‌های رژیم صهیونیستی رسماً اعتراف کرده‌اند که با عربستان سعودی ارتباط دارند و این طرف سعودی است که این ارتباط را پنهان می‌کند الجبیر گفت که کشورش رابطه‌ای با اسرائیل ندارد.

او در پاسخ به سوالی درباره روابط عربستان سعودی با آمریکا، روسیه و عادی‌سازی روابط ریاض با رژیم صهیونیستی گفت: «ما تقریباً با هر کشوری در دنیا روابط خوبی داریم، غیر از ایران و کره شمالی. با اسرائیل رابطه نداریم چون منتظر هستیم تا فرایند صلح پیش برود.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «لبنان بدون خلع سلاح حزب‌الله قادر به بقا و حرکت به سمت پیشرفت نخواهد بود.»

انتهای پیام/

تکرار ادعاهای بی اساس وزیر امور خارجه عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
شما جناب الجبیر همونای هستین که رابط وحمایت ازداعش را ازاول انکار وتکذیب میکردین !!!
آخرین اخبار