دولت آمریکا درخواست چین را برای شناخته‌شدن به‌عنوان اقتصاد بازار آزاد رد کرد

دولت آمریکا درخواست چین برای شناخته شدن به عنوان یک اقتصاد بازار آزاد در سازمان تجارت جهانی را رد کرد و بدین ترتیب چین همچنان مشمول جریمه‌ها و تنبیه‌های تجاری دشواری خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، فرستاده تجاری آمریکا در سازمان تجارت جهانی در خصوص نحوه برخورد با سیل واردات کالا‌های ارزان قیمت چین و حمایت از صنایع داخلی، در یک سند حقوقی ۴۱ صفحه‌ای از حق کشورش برای به رسمیت نشناختن چین به عنوان یک اقتصاد بازار آزاد دفاع کرد.

اتحادیه اروپا و ژاپن نیز در کنار برخی دیگر از کشور‌ها درخواست چین برای شناخته شدن به عنوان یک اقتصاد بازار آزاد در سازمان تجارت جهانی را رد کردند. انتظار می‌رفت تلاش‌های چین برای کسب موقعیت اقتصاد بازار یک سال پیش و پانزده سال پس از پیوستن پکن به عالی‌ترین نهاد نظارت بر تجارت جهانی شروع شود.

موضع آمریکا در حمایت از دعوای حقوقی میان اتحادیه اروپا و چین بر سر مسئله واردات کالا‌های ارزان قیمت ساخت این کشور اعلام شد. پکن که از این تصمیم به شدت برآشفته شد آن را «تحریف جدی وضعیت واقعی چین» خواند.

وزارت بازرگانی چین ضمن هشدار در مورد «اقدامات مقتضی چین برای محافظت از حقوق مشروع خود» اعلام کرد «چین از آمریکا می‌خواهد تعهدات بین المللی خود را صادقانه انجام دهد و اقداماتی عملی برای تصحیح فعالیت‌های اشتباه خود در پیش بگیرد.»

موضع دولت دونالد ترامپ دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا ادامه برخورد دولت باراک اوباما رئیس جمهور سابق این کشور در برابر چین است که چین را یک اقتصاد دولتی می‌دانست که اصلاحات لازم برای فعالیت بر اساس اصول جهانی بازار را انجام نداده است.

 انتهای پیام/

به رسمیت نشناختن چین به عنوان یک اقتصاد بازار آزاد توسط آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۶
صادرات بی کیفیت و ارزان قیمت چین به اقتصاد ایران سم کشنده ای است
آخرین اخبار