یکی از ماموران اف‌بی‌آی پس از افشای پیام‌های انتقادآمیزش علیه ترامپ، از تحقیقات حساس مربوط به پرونده دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کنار گذاشته شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مطبوعات آمریکا روز شنبه گزارش دادند یکی از ماموران بسیار کارکشته پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) به نام پتر استرزوک پس از افشای پیام‌های انتقادآمیزش بر ضد دونالد ترامپ، از تحقیقات حساس مربوط به پرونده دخالت احتمالی روسیه در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کنار گذاشته شد.

نیویورک تایمز و واشنگتن پست روز شنبه به نقل از چند منبع ناشناس نوشتند استرزوک که نایب رئیس بخش ضدجاسوسی پلیس فدرال آمریکا است و تا تابستان امسال در تحقیقات رابرت مولر قاضی ویژه آمریکایی درباره دخالت احتمالی روس‌ها در انتخابات آمریکا و تبانی احتمالی اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ با مسکو در خط اول قرار داشت، پس از افشای پیام‌هایی که در مخالفت با ترامپ و حمایت از هیلاری کلینتون برای یک وکیل اف بی آی ارسال کرده بود، از این تحقیقات کنار گذاشته شد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که پرونده یادشده به مقطعی حساس وارد شده است.

رابرت مولر که در گذشته رئیس پلیس فدرال آمریکا بوده است تلاش می‌کند مشخص کند که آیا میان تیم تبلیغاتی دونالد ترامپ و مقامات روسیه همکاری و هماهنگی‌هایی وجود داشته است یا خیر. تحقیقات درباره این پرونده زمانی وارد مرحله حساس شد که دونالد ترامپ جیمز کومی را از ریاست اف بی آی برکنار کرد.

نیویورک تایمز نوشت پتر استرزوک به عنوان یکی از بازرسان باتجربه و مورد اعتماد بخش ضدجاسوسی اف بی آی محسوب می‌شود. وی همچنین در تحقیقات مربوط به یارانامه‌های هیلاری کلینتون در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری دو هزار و شانزده شرکت کرده است.

به نوشته واشنگتن پست استرزوک در آن دوره با یکی از وکلای اف بی آی رابطه داشته است. این دو نفر پیام‌هایی بر ضد دونالد ترامپ رد و بدل کرده اند. به نوشته همین روزنامه، این دو نفر همچنین پیام‌هایی در حمایت از هیلاری کلینتون با یکدیگر رد و بدل کرده اند.

انتهای پیام/

کنار گذاشتن بازرس اف بی آی از پرونده دخالت روس‌ها در انتخابات آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار