آیت الله علوی گرگانی ؛

آدمی باید همواره مراقب گذران عمر خود باشد

باید انسان نسبت به اعمال خود در این چند روزه دنیا مراقبت کند.

   به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛   آیت‌الله سید‌محمدعلی علوی‌گرگانی،مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار با جمعی از اهل تسنن سیستان و بلوچستان با اشاره به آیه‌ای از سوی انعام اظهار داشت: در این آیه خداوند فرموده است، من تمامی اسباب هدایت مردم را فراهم کرده و به آن‌ها راه و چاه را نشان داده‌ام.

وی با تأکید بر اینکه آدمی باید همواره مراقب گذران عمر خود باشد، افزود: انسان تا از خواب غفلت بیدار شود می‌بیند که عمرش تمام‌شده و به مرگ نزدیک می‌شود، حال اینکه مسیر او جهنم یا بهشت باشد بسته به اعمال انسان دارد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) گفت: باید در این چند روزه دنیا حواسمان را جمع کنیم، دار دنیا همه گرفتاری و دار بلا است بنابراین باید انسان نسبت به اعمال خود در این چند روزه دنیا مراقبت کند.

آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر اینکه خداوند راه‌های بینایی را به انسان نشان داده و پذیرش و یا عدم پذیرش مسیر حق بستگی به خود انسان دارد، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) نیز فرموده‌اند که ما تنها شفاعت امت را در صورتی انجام می‌دهیم که اعمال صالح داشته باشد، و در غیر این صورت کاری از ما برنمی‌آید، بنابراین در این دنیا باید انسان حواسش را جمع کند، تا فریب این دنیا را نخورد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) گفت: کلام و سخن را همچون دارو است، سخن گفتن کم نافع و پرحرفی برای انسان مضر و کشنده است.

انتهای پیام/ت

پذیرش یا عدم پذیرش مسیر حق به خود مردم بستگی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار